Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTAM, KDE JE ATACAMA
Autor
vesuvanka
TAM, KDE JE ATACAMA
Od severu k jihu
vyprahlá planina
pastelových barev
omývána vodami Pacifiku
na východě střežena
velikány And
co nepropustí mraky deště -
pozdrav Atlantiku
vláhu ze západu
odvrátí Humboldtův proud
a rotace Země
Vzácnější než zlato
je jediná kapka vody
pokud někdy spadne
Zlatem se tu stala měď
a další rudy
Denní žár
noční mráz
studený vítr z hor
drtí kámen v písek
jen odolnému
vtisknou pečeť
kdysi živých
Bělavá pole ledku
dál solná jezera
a hejna plameňáků
co živí se řasami
těch vod
Sirný dech země
výtrysky gejzírů
El Tatio
Nebe čisté
poseté hvězdami
a myšlenky člověka
bloudí až k nim
39 názorů
Morticia Adams
28. 01. 2021Já čtu i starší díla, když mě někdo zaujme. :) A líbí se mi to spojení s obrázky.
Morticia Adams, děkuji za zastavení u této starší básně a za milou odezvu :-)))
Morticia Adams
28. 01. 2021Poetický zeměpis. :)
Růženko, mám radost, že se Ti líbí. Děkuji za přečtení a milá slova :-)))
blacksabbath - zdravím Tě a děkuji za zastavení a milou odezvu :-))) Báseň byla inspirovaná namalovaným obrázkem. Ano, můj nick není náhodný, Vesuv a krajinu pod Vesuvem miluji.
blacksabbath
21. 07. 2014...píšeš jako když maluješ.....a až vím proč vesuvanka...Ty to tam prostě milujš.....
Ahoj Jani,po delší odmlce musím konstatovat, že jsi stále dost dobrá.. hezky se to čte...Rik ... T*
Janinko, ještě jednou díky :-)))
Markel, děkuji za zastavení a milou odezvu k básni i k obrázku :-))). Ta krajina na mě silně zapůsobila, takže po dlouhé době přišla inspirace.
Mějte se moc hezky :-)))
Moc pěkné, i obrázek nádherný, taková osamělost, ustrnutí v čase, silné téma, můj šálek, měj se, Jani, krásně. *
kouzelná_květinka
29. 04. 2014Krásné, moc ráda Tě Janinko čtu i když už poskrovnu...
Oáza!
Děkuji t
Robinio a Janinko,
děkuji za přečtení a milá slova :-))).
Já teď víc malujji a k obrázkům píši naučné texty, které nejsou literárními díly v pravém slova smyslu. Tato báseň vznikla po dlouhé době.
kouzelná_květinka
26. 04. 2014Krásné, moc ráda Tě Janinko čtu i když už poskrovnu...
Oáza!
Děkuji t
Štírko, reinko a koloušku,
děkuji za zastavení a milá slova.
Štírko, nikdy jsem tam nebyla,. ale krajina mě zaujala na fotce, inspirovala k namalování obrázku, a ten mě inspiroval k napsání básně. Já jsem se do té pouště úplně vžila :-)))
reinko, mám radost, že jsem Tě dílem potěšila. Mně by vadil spíše mráz. Také dám přednost Milešovce :-)))
Štírko a reinko,
děkuji za zastavení a milá slova :-))).
Štírko, nikdy jsem tam nebyla, ale zaujala mě fotka, podle níž jsem obrázek namalovala a obrázek mě inspiroval k napsání básně. Já jsem se do té vyprahlé krajiny, sužované vedrem i mrazem úplně vžila - jako bych tam někde stála u toho zvláštního kamene. Posílám pozdrav z Prahy :-)))
reinko, mám radost, že jsem Tě dílem potěšila, mně by asi víc vadil ten noční mráz. Také dám přednost Milešovce :-)))
Janičko, moc jsi mě po dlouhé době potěšila. Úplně to ve mně vzbudilo cestovatelskou horečku :-) Ale to vedro... Dám přednost té Milešovce :-)))))))))))***
a bylas' tam někdy...? ... V krátkosti shrnuté postřehy a pár informací.... moc hezký obrázek k tomu..... Jani, líbí se mi to obojí, díky a pozdravuji z Jeseníků :-)
Marcelko, děkuji za zastavení a milá slova. Tvůj zájem mě potěšil :-))).
Obrázky kreslím, ale píši k nim spíše naučné texty, zaměřené většinou na geologii. Nejsou to tedy literární díla v pravém slova smyslu, a tak mám pocit, že by se na Písmák asi nehodila.
Marcela.K.
13. 04. 2014Jani, stačí, když budeš poezii kreslit. Tvoje obrázky tu opravdu chybí...*
Stárnoucí vlk
12. 04. 2014velmi příjemné:)
Jarmilo, dadadíku, Romane, Diano a Zboro,
děkuji za zastavení a milou odezvu i tipy :-)))
Diano, díky za zájem a povzbuzení :-))). Kreslím, ale už dlouho jsem neměla literární inspiraci, píši většinou naučné texty, ale asi by se nehodily pro Písmák.
Zboro, díky za vzpomínku :-))). Na Milešovku a další středohorské kopečky vzpomínám a cestuji alespoň virtuálně a své dojmy vyjadřuji štětcem a barvami nebo pastelem.
Ahoj Jano :)
Nedávno jsem projížděl okolo Milešovky. Tak jsem si na Tebe vzpomněl, jestli Tě to ještě někdy zanese na Středohoří...
Jarmila Moosová Kuřitková
11. 04. 2014Za obojí, Jani*******