Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Silent Hill- To temné v nás (preview)

26. 04. 2014
0
0
324
Autor
Dash Leebo

Bola noc. Jasonovi zazvonil mobil. Strhol sa z hlbokého spánku, zdvihol ho a spýtal sa:
,,Jason?"
,,Áno? Kto to je?"
,,Doktor Kaufmann. Počuj, musíš rýchlo prísť do Silent Hillu."
,,Prečo?"
,,Mám tu záznamy jedného pacienta, ktoré musíš rýchlo zaniesť ku vám, do Brahms."
,,Kľud, veď je pol jednej ráno."
,,Ja viem, ale strašne to súri. Priniesli toho pacienta do sanatória. Pacient umrel za neznámych príčin, a mal som to poslať vám, aby ste prišli pomôcť s objasňovaním. Lenže niečo mi do toho vošlo, a ak do rána neprídete, tak ma vyhodia."
,,Dobre, Michael. Prezlečiem sa a idem tam."
,,Ďakujem Jason, zachránil si ma."
,,Nie je začo." 
Obliekol sa, zamkol dvere od bytu, nasadol do auta a vyštartoval na cestu.

Išiel cez les. Svetlá osvetlovali temnú noc a cestu. V dialke zbadal postavu, ktorá naňho mávala. Spomalil a zastavil.
,,Ahoj." povedala žena. Mala dlhé, červené vlasy s bielymi pramienkami.
,,Ahoj."
,,Kam idete?"
,,Do Silent Hillu."
,,Ok, aj ja. Môžem sa zviesť?"
,,Jasné." povedala žena a na zadné sedadlo hodila ruksak.
,,Karen Wellsová."
,,Jason Greyback."
,,Takže, prečo ideš do Silent Hillu?"
,,Som psychiater. Kolega potrebuje pomoc. A ty?"
,,Idem na náštevu. No, autobus nevyrazil, tak som musela ísť pešo."
,,Máš tam rodinu?"
,,Áno. Vyrastala som tam."
,,Ja som vyrastal v Brahms."
,,Prečo práve psychiater?"
,,Otec mi zomrel, keď som sa narodil. Mal autonehodu na ceste do nemocnice. Moja mama sa zrútila. Brat sa zaplietol  do obchodu s drogami. Chcel som jej pomôcť. Nakoniec zmyzla. Súd ju prehlásil za mŕtvu. Asi začala nový život, ďaleko odtiaľto."
,,To je mi ľúto."
,,A ty? Čo mi o sebe povieš?"
,,Môjho otca zabil jeden šialenec. Matka mala vždy radšej moju sestru. A jedného dňa ma vyhnala z mesta. Ostala mi tu kamarátka z detstva ktorú hľadám. Je mi ako sestra. Máš priateľov?"
,,Prakticky nijakých. Jediný je Kaufmann, no aj ten býva v Silent Hille."
,,Ja bývam v Brahms."
,,Nikdy som ťa nestretol."
,,Asi bývame na iných koncoch mesta."
,,Asi." povedal a odbočil smerom na Silent Hill.

Odbočil k nemocnici. Kaufmann ho tam čakal s nejakou krabicou.
,,Kto to je?" povedal Kaufmann a ukázal hlavou na auto.
,,Karen. Stretol som ju po ceste. Potrebovala odvoz."
,,Buď opatrný."
,,Michael, budem."
,,Čo od teba chcela?"
,,Aby som ju odviezol."
,,Kam?"
,,Ku kamarátke."
,,Dávaj si pozor."
,,Jasné. Maj sa."
,,Ahoj."
Dal krabicu do kufra auta a nasadol za volant.
,,Tak, kde býva tvoja kamarátka?"
,,Na Levinovej ulici, 1602."

Zastavili pred domom. Bol červený. Vnútri sa svietilo.
,,Takže som tu býva."
,,Pekný dom. Vždy som taký chcel."
,,No, každopádne, dovidenia."
,,Kde ťa môžem zastihnúť?"
,,Neviem. Možno pôjdem do motelu, neviem."
,,Dávaj si pozor."
,,Aj ty."
Karen vystúpila, zobrala si ruksak a zaklopala na dvere. Tie sa otvorili, a ona vošla. Jason zívol, a rozhodol sa, že si prezrie tú krabicu od Kaufmanna. Vystúpil, otvoril kufor a natiahol sa za krabicou. Otvoril ju. V krabici boli nejaké papiere, no tie ho tak nezaujali ako tajomný predmet. Malá prapodivná pyramída.

Vtom sa z domu ozvalo buchnutie. Jason sa strhol a pustil sošku na zem. V zápätí výstrel. Jason bežal k dverám, no boli zamknuté. Bežal na zadný dvor. Kameňom rozbil zadné sklenené dvere. Vošiel dnu. Na poschodí sa odohrával súboj. Vybehol hore. V izbe na konci Karen držali dvaja muži v ťažkých koženných oblekoch a plynových maskách. 
,,Jason, pozor!" skríkla Karen. 
Rýchlo sa otočil. Iný muž ho chcel ovaliť trúbkou. Zahnal sa však prisilno a spadol. Jason sa však uhol, vytiahol mu z vrecka pištol a dvoma ranami do hlavy ho zabil. Tí dvaja si to všimli. 
,,Pustite ju!"
,,Len kľud." 
,,Kto ste?"
,,To nech ťa netrápi. Ona je náš cieľ. Ak sa odtiaľto neodpraceš, tak skončíš zle."
,,Najprv ju nechajte ísť."
,,Nedal si nám na výber." 
Niekto ho zozadu ovalil. V niektorej izbe sa musel skrývať ďalší. Padol na zem. 
,,A čo teraz?"
,,Nechaj ho. Už je našase ísť. Temnota prihádza."
Vtom sa rozozvušala siréna. Muži odvliekli Karen. Jasona bolela hlava príliš na to, aby urobil nejaký pohyb. A siréna mu spôsobovala len ďalšie bolesti. Zaspal.

Zobudil sa. Zvuk sirény práve tíchol. Bol deň. Vonku bola hmla. Hlava ho už tak nebolela. Vstal a preskúmal tú mŕtvolu vojaka pohľadom. Nevedel kde začať. Zišiel dole. Na zemi v obývačke za gaučom ležala nejaká  žena. Bola dobitá na smrť. Preskúmal ruksak, ktorý Karen odhodila. Nejaké veci na prezlečenie, flaša vody a nejaký chlieb. Položil ho na zem. Vyšiel z domu. Auto stálo na krajnici. Niečo však nehralo. Okolo kufra boli samé papiere. Pyramída zmyzla. Prečo práve tú zobrali? Snažil sa to auto naštartovať, no nešlo to. V priečinku bola baterka. Nevedel čo ďalej. Mal v hlave toľko otázok. Nad ostatnými rezonovala však iba jedna. Prečo uniesli Karen?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru