Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmysl
Autor
Danny
11 názorů
Jakože teda kdybych měla přežívat akorát se dvěma svými kolegyněmi z kanceláře, tak radši tu oprátku :-)
Pěkné, k zamyšlení. Když nám „osud“ nějakým zásahem omezí naše možnosti (pro příklad něco méně fatálního - zlomíme si třeba nohu), jsme strašně zdeptaní, co všechno teď nemůžeme dělat. Ale upřímně, nakolik jsme svoje možnosti využívali, dokud bylo všechno v pořádku? Kolik těch horských štítů jsme zdolali, místo dřepění u počítače? Spousta lidí žije hodně stereotypně a pasivně, aniž by je k tomu něco nutilo...
Jinak jsem si vzpomněla na knihu „Silo“, kterou jsem nedávno četla. Věřím, že možnost dalších náhodně přeživších v jiných krytech by lidi mohla držet při životě. Smysl je tu vždycky, ale asi by neměl chybět nějaký cíl – mít se o co snažit.
Abych řekl pravdu, moc jsem se neposunul. Smysl je v tom, že žijem, protože když žijem, tak je naděje. A pro sebemenší nadějí je třeba žít. Jak oni vlastně mohou vědět, že krom nich, nikdo jiný neeistuje? Jak můžou vědět, co je za zorným polem periskopu?
Takže pánové, nemá smysl bědovat, ale něco dělat. Když ne teď hned, tak po snědení zásob. Jinou možnost a taky jiný smysl v tom nevidím.
To bylo asi na mě že, Vigan? Máš pravdu jen tak jsem to přelítl. Přečtu ještě jednou, pozorně.
Danny: špatná interpunkce v živé řeči. Např: "Žijem?" nesouhlasil Mat, "Je toto život?"
Správně: "Žijem?" nesouhlasil Mat. "Je toto život?"
Nějak to moc nenutí k zamyšlení. Alespoň mě ne. Život dává smysl, pokud žijem. Vždycky je nějaká možnost. Jenže v téhle povídce asi ne. Hank jako kdyby svému příteli radil: "Skonči to. Už jsi to měl udělat před válkou." Nějak mi to nedává smysl...
aleš-novák
17. 07. 2015chjo...:o)