Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jesenná nálada

29. 02. 2016
1
1
323
Autor
Dawnofchaos

Ležala som vo vysokej tráve, blankytne modrá obloha sa mi klenula nad hlavou ako kopula obrovského chrámu.

Snehobiely obláčik nebol na oblohe opustený lebo sa k nemu blížili jeho biely druhovia. Slnko na oblohe žiarilo tak intenzívne akoby zabudlo, že teplé letné dni už skončili, čoskoro príde zima a kraj sa pokryje chladnou páperovou perinou.

Tesne vedľa hlavy sa mi kolísalo dlhé zelené steblo trávy. Zľahka sa kolembalo v jemnom jesennom vánku. Znenazdania sa na steble objavil tmavý mravček. Usilovne sa ponáhľal po steble dohora.

Nechala som mravca aby pokračoval za mne neznámym cieľom, vstala som s trávy a rozhliadla sa po okolitej jesennej krajine.

Kúsok odomňa vo vetvách stromov tancovali v slabom vánku listy, pripomínali malé tanečnice v pestrofarebných šatách sfarbených jeseňou. Niektoré listové tanečnice padali krúživým letom dole na dlhý zimný odpočinok.

Na oblohe sa objavil kŕdeľ drobných vtáčikov. Štebotali a krúžili nad stromami ktoré boli celé leto ich štedrým aj bezpečným domovom. Kŕdeľ zrazu zmenil smer na juh až sa rozplynul v modrej diaľke.

Krajina stíchla, akosi osirela. Jemný šum vetra nemohol nahradiť zvukovú kulisu ktorou les oživovali vtáci.

Silnejší závan teplého vetra ma šumom upozornil na neďaleký oranžový brezový háj. Vietor sa šibalsky preháňal korunami nezvyklo sfarbených briez. Pri svojom lete strhával unavené listové tanečnice. Listy sa vo veternom víre ešte naposledy zatočili v slnečných lúčoch až klesli unavene do trávy.

Pod vysokou jedlou som uvidela mravenisko. Jeho usilovný obyvatelia neustále pracovali. Prípravy na chladnú zimu boli v plnom prúde. Mravce pripomínali malé neúnavné strojčeky ktoré sa nikdy nedokážu zastaviť.

Cestou domov som prechádzala okolo jabloňového sadu. Jabĺčka sa červenali na holých konároch ako signálne lampy. Konáre jabloní sa v miernom vetre chveli akoby sa báli o svoje posledné plody.

Z neďalekého úľa zaznieval bzukot života a úsilie malých pracujúcich včeličiek. Zvuky vychádzajúce z úľa mi pripomínali šum pred začiatkom divadelného predstavenia. Včely v úle tak isto ako mravce v mravenisku usilovne pracovali, snažili sa aby ich zásoby vystačili na dlhú studenú zimu. Všetko sa pripravovalo na dlhý chladný spánok ktorý prinesie studená zima.

 


1 názor

K3
02. 05. 2016
Dát tip

Tohle se mi líbilo. Hezky vykreslené obrázky, splývají v jeden obraz podzimu. Spíš než úvaha bych to označil jako báseň v próze. Není to sice příběh, povídka, ale má smysl to psát. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru