Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Praze

22. 05. 2016
6
4
336
Autor
Tri Anch

 

jsem pyšná

vim

to


 

mám pózu

vim

to


 

Slituj se

nad pražanem umělcem a polobohem

 

_____

Lámu si hlavu:

jsem krásnější? je krásnější Ona?


 

Ta její špína, víš,

chytá mě za srdce, chce vidět mí genyThálie

Ta její špína, zlato,

a zlato v grádlech a činovatinách nad jejími stíny

zdi a věže pomilovaný syntetickými slunci

ošoustaný feťákama, kterejm se vyhejbám.


 

Nohy mám černý od ní

a trochu po tátovi.


 

Tu špínu z rukou nesmejvám

hygiena duše je přednější.


 

Tak piju, lítám, plýtvám a

moje vědomí mělo na mysli jinej proplach.

 


4 názory

Praha má nejen sto věží ale i sto tváří. Ostatně jako každý (velko)město.


Ty jo, chápu záměr, ale tu Prahu to (pro mě) moc nevystihuje (prožil jsem tam pár studentských a post studentských let), rersp. je to hodně zaměnitelné a nebýt názvu, nepoznám, že to je zrovna o Praze... A všeobecně jistou pózu a pozlátko má, ale je tam taky plno super míst, na který to fakt nesedí (Parukářka, Ohrada...) a přijde mi, že zvláště o nich jsi chtěla promlouvat... 


Tri Anch
23. 05. 2016
Dát tip

Věc ve mně vznikla z pocitů, že někdo kdo nebrázdil jejími nejen nočními ulicemi, nebude chápat právě tu krásu, kterou ukazuje vyumělkovaným studentíkům a městským tuláčkům. A jak to bývá: sytý hladovému nevěří a tak jako pyšná po-pražštělá polobohyně zpívám o nepochopený její kráse. A tak část nad čarou -pro mně- význam má. Přestože může znít přebytečně. Ale díky, drahý Ještěre.


(od) lámu si hlavu: atd...  Tak to mě baví. Poznámka nad čarou, možná přebytečná.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru