Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Červen 2016 - Hlasování

12. 07. 2016
0
42
1050
Autor
StvN

Hlasujte do 24.7.2016 a hlasování označte jako vážnou kritiku. Nezapomeňte vyjádřit důvody pro své hlasování.

4891 Danny 2016-06-30 0-Nominace - 016_06  
ČLOVEK BONOBO upupa 2016-06-17 0-Nominace - 016_06  
ESC #5: USBimbas Rimmer 2016-06-29 0-Nominace - 016_06  
Myelodysplastický syndrom Prosecký 2016-06-23 0-Nominace - 016_06  
Odpočinek v lese K3 2016-06-05 0-Nominace - 016_06  
Strýček Gora 2016-06-07 0-Nominace - 016_06  
Vlčák Herr_Jaroslav 2016-06-14 0-Nominace - 016_06  
Zlatá rybka agáta5 2016-06-18 0-Nominace - 016_06


42 názorů

StvN
25. 07. 2016
Dát tip

1. Prosecký

2. Herr_Jaroslav

3. Rimmer

 

Všechny tři povídky jsou u mě skoro na stejném levelu, takže jsem volil plus mínus pocitově s odstupem času. 


agáta5
25. 07. 2016
Dát tip

care, máš jedno na co umřeme, stejně to jde všechno do řiti :)))

sorry stvn, jen reaguju na careful a mažu pryč :)


careful
24. 07. 2016
Dát tip

No, je od tebe celkem velkorysé, že mi to nabízíš (pokud to není nějaký tvůj smysl pro humor)... ale pak by to bylo jako u debilů...jo, a soráč, že jsem ti tu dělala OT (já si v tom nemůžu pomoct, klidně to promaž).


StvN
24. 07. 2016
Dát tip

careful, hlasovat nebudeš?


Tetřev
23. 07. 2016
Dát tip

1. Zlatá rybka - příběh mě bavil, líbila se mi hlavní hrdinka a otevřený konec

2. Odpočinek v lese - zaujal, místy prozrazoval až příliš, ale celkově příjemné čtení

3.Vlčák - vtipné od začátku do konce

 


careful
21. 07. 2016
Dát tip

..oprava: snižovaly...

... k povídkám už jsem se vyjádřila v nominacích a na mém stanovisku k nim se nic nemění...


careful
21. 07. 2016
Dát tip

.. a naopak asexuálové by byli naprosto nefrustrovaní, kdyby je společnost se sexem neustále neprudila... být Bonobo, tak tu máme minimálně jedno procento sebevrahů...myslím, že to s tou prospěšností může být ze značné části pěkná propaganda...opačná než před dobou relativně nedávnou, kdy byl děsně škodlivý hlavně jakýkoli  styk nemanželský a onanie.:D... řekněme, že pro někoho je minimum sexu, nebo žádný sex stav naprosto  ideální.


careful
21. 07. 2016
Dát tip

agáta5: No, nezdá se mi, že by pornoherci sršeli oproti běžné populaci mentálním a fyzickým zdravím, jak by podle tvé Bonobo teorie asi měli.:D Řekla bych, že spíš naopak... ony ty vyplavované hormony ve větším množství podle mě nebudou nejzdravější a vůbec bych se nedivila, kdyby snižovali intelekt.


K3
15. 07. 2016
Dát tip

Už smířlivě. U mě to bylo spíš nedostatkem času. Kdybych hlasoval hned, hlasoval bych stejně, ale neměl bych čisté svědomí, že jsem všechno přečet. Tak jsem byl včera jako žáček po škole a do půlnoci rozhodoval o něčem, co je dávno rozhodnuté. To je v pořádku.


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

:))))))) co se čertíš, já hlasovala hned druhá, já mám splněno  :)))  bez vytáček a bez čokolády :))))


StvN
15. 07. 2016
Dát tip

Když mi dítě řekne, že si dá večer čokoládu a že si nemusí čistit zuby, protože si je zítra vyčistí dvakrát, tak bych to neoznačil jako že má pravdu. Žádný zákon nikomu neurčuje, že si ty zuby musí vyčistit, ale je to prostě věc, která tak je, protože to má určitý smysl a nediskutuje se o ní. Diskutují o ní pouze děti, kterým se musí všechno vysvětlovat. Pořád se vztekají a dohadují o blbostech. Když to dělají děti, tak to člověk ještě chápe, ale když to dělají dospělí a ještě se odovolávají na to, že děti jim v tomhle jdou příkladem, tak nevím, co si o tom mám myslet. Nechápu, co jste teda v životě dělali od svých deseti let doteď, že jste dospěli do bodu, kdy jste na tom intelektuálně a morálně hůř než když vám bylo těch deset let. Jestli nechápete rozumově, že je dobré hlasovat pro tři povídky, že je to lepší než hlasovat jen pro jednu, tak to berte jako to čištění zubů. A raději mi ani neříkejte, že si zuby nečistíte :)


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

náhodou, já svýho vnuka beru smrtelně vážně!!!  :))


K3
15. 07. 2016
Dát tip

Děti mají často pravdu, ale mají smůlu protože dospělí je neberou vážně. :).


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

:)) já jsem ráda jako dítě ... tak hlavně, že jsme se dobrali něčeho  - mé hlasování na první straně... nechápu, jak ho mohl někdo přehlédnout :))


StvN
15. 07. 2016
Dát tip

Tak už to máme krásně doladěné :)

A nevztekejte se pořád. Jste jako děti :)


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

:)) k3 vkus čtenáře je různý .. a tak to má být


agáta5
15. 07. 2016
Dát tip

hlasovala jsem pro tři povídky a přečetla jsem si také pravidla...  Gora, K3 i já jsme hlasovali podle regulí ... nevím, proč to měnit a nevím, proč ses stvn do Gory svým způsobem "obul", udělala to dobře. Hlasovala jen pro jednu povídku. Máš to v pravidlech? Máš.

Nebylo by normální, abychom si nemysleli, že naše povídka není vyjímečná - nejlepší. Proto se mi zdá hlasování soutěžícím postavený na hlavu.  :))) 

 


K3
14. 07. 2016
Dát tip

Nevím proč je zarážející, že někdo nechce hlasovat pro tři povídky, když to není proti pravidlům? Nakonec do dopadlo úplně stejně, jenom s tím rozdílem, že jsem nechtěl hlasovat pro Goru protože jsem ji nominoval a pro sebe jako pro autora. Což je pochopitelné.


K3
14. 07. 2016
Dát tip

No dobře. Přinutili jste mě, tak tedy budu hlasovat. A dávám hlavu na špalek, "Navzdory dálkám."

Vlčák: Mě to nijak neoslovilo, ani nápad s vepřovým, ani závěrečná věta. Způsob humoru mi nesedí a je to nepravděpodobné.

Syndrom: Není to horror, ani jako jeho parodie. Jaho humorná povídka? Kdyby místo horroru bylo napsáno humor nebo doktor a v oddíle prologu  věta která je v upřesnění, pak by mi to humorné přišlo. Ta věta je humornější než zbytek povídky a dala by tomu punc.

Bimbas a Bonobo ale i Vlčák: Tenhle způsob humoru mě nemůže nikdy rozesmát. Je to podbízivé a rádobyhumorné. Bohužel i nevkusné. Ale není to tím, že jsem starší ročník nebo že mi vadí sex. Prostě nadprodukce podobné tématiky. Že to není jenom o sexu? O čem by to bylo, kdyby tam sex nebyl. A aby to vybočilo, muselo by to vyčnívat a zaujmout. To se nestalo. Ať žije kvalitní sex.

A zbývá 4891. Přiznávám, že jsem to moc nepochopil. Asi je to tím že neznám Orwellův předobraz neboť jsem nevzdělaný. Ale určitý smysl v tom vidím. Proto čtvrté místo.

1. Zlatá rybka - agáta5;  2. Strýček - Gora;  3. Odpočinek v lese -K3. Mezi druhým a třetím mísem jsem se rozmýšlel. Obje povídky mají smysl a jsou o něčem. Citlivého čtenáře i čtenářku by mohly oslovit tématem, poetičností, pointou. Odpočinek je asi poetičtější a lépe literárně zvládnutý ale závažnost tématu u Strýčka je tak závažný a nechal ve mě takovou rýhu, že kromě první povídky všechny ostatní převyšuje. Proto jsem hlasoval tak, že by bylo lepší hlasovat jen pro první povídku. Pro mě.

 


agáta5
14. 07. 2016
Dát tip

ale já jsem přece hlasovala tři první místa... hned po Lakrov nebo to není vidět???


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

Ve frontě nepředbíhám...no ale tak tedy:

 

1. místo - Zlatá rybka - agáta5

Na první dobrou jde evidentně o skvělou povídku, mrazivé, zapamatovatelné.

2.místo - Myelodysplastický syndrom - Prosecký

Originální Proseckého styl kořeněný nadsázkou a humorem, námět ze života

3. místo - Vlčák - Herr Jaroslav

Zajímavé figury v povídce, lidové, zábavně napsané, vtipné rozuzlení

 

Další povídky dle toho, jak mne zaujaly: Odpočinek v lese,US BIMBAS, Člověk BONOBO, 4891,Strýček:)


StvN
14. 07. 2016
Dát tip

Nehlasovat na tři místa je asi tak pochopitelné, jako když si šestileté dítě bojí čistit zuby pastou pro sedmileté děti. Já to dítě chápu, ale celkově to smysl nedává. Vy máte nějaký ircionální pocit, že to je něco špatného, přitom stejné věci děláte úplně běžně, když předbíháte ve frontě nebo doufáte, že zrovna vás nestihne déšť. Tak koukejte doplnit další místa a už bez řečí. Agáta taky, šup. 


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

Dobře, doplním ještě dvě místa. Ale i K3 a agáta se trochu žinýrují být hlasujícími, když soutěží, je to myslím pochopitelné:)


K3
14. 07. 2016
Dát tip

Jinak si myslím, vzhledem k diskusím, že bude, alespoň v tomto kole, hlasovat pdstatně víc lidí než v předešlých kolech.


StvN
14. 07. 2016
Dát tip

Aha, já myslel, že jsi uvedla pouze jedno místo, protože bys na druhé musela dát sebe. Pokud se nepovažuješ na druhé místo, tak můžeš uvést někoho dalšího, ne? Protože mi pak nedává smysl tvůj komentář k hlasování. Ptal jsem se na důvod a ty jsi napsala, že ti tvoje povídka ti nepřijde nezajímavá.


K3
14. 07. 2016
Dát tip

U mě je to taky tím, že jsem jednoduše všechno ostatní pořádně nepřečet a jsem dost otrávený z toho, že nejsem schopnej sám dopsat rozepsané. Samozřejmě máte s agátou pravdu...


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

O tom jsem zatím neuvažovala...nepovažuji se /nebo neopovažuji se/ sama sebe dávat na nějaké místo. Na poslední se taky nepovažuji:-)))


StvN
14. 07. 2016
Dát tip

Gora, z toho, co píšeš, jsem vydedukoval, že se považuješ na druhé místo v tomto měsíci?


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

Jistě, že mám radost z výkonů ostatních soutěžících, dle mne se podařilo i s přispěním diskuse careful to trochu oživit, ale nebudu pro sebe navrhovat nějaké umístění, to přece nejde:-((  jedině popsat názory na všechny /krom vlastního/ díla a neumisťovat je...


StvN
14. 07. 2016
Dát tip

Podle mě je to za prvé jedno, jestli se soutěže účastním nebo neúčastním, nijak by mi to nemělo bránit mít radost z výkonů ostatních soutěžících. Za druhé si říkám kdo jiný než autoři samotní by se měli vzájemně hodnotit. Vždyť to nakonec děláme sami pro sebe. Že to zajímá i čtenáře je super věc, ale názor od jiného autora má svoji vlastní zajímavost. 


agáta5
14. 07. 2016
Dát tip

já se těším na příští měsíc, až nebudu soutěžit.

je divný, když hlasuje soutěžící, ale zase by tu snad nikdo ani nehlasoval, jeden, dva lidi ... je to moc škoda,  autoři by měli víc chtít a dávat zpětné vazby na díla druhých... jinak se přece nedozví, co dělají špatně a tady se dobrá rada docela často objeví. Za sebe můžu směle říct:  dobrej počin, pane stvn :)


K3
14. 07. 2016
Dát tip

Tak nějak. Když něco píšeš, tak tomu přeci jenom víc věříš a máš k tomu blíž. Navíc všechny jsem ani nepřečet protože mě nezaujaly. Ale je to v rámci pravidel...


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

StvN: mé důvody: soutěžím a těžko budu předstírat, že má povídka Strýček je pro mne nezajímavá:-)


StvN
14. 07. 2016
Dát tip

Ty důvody by mě docela zajímaly. Máme tu hezký měsíc a hodně velmi slušných povídek.


Gora
14. 07. 2016
Dát tip

 Ze stejných důvodů jako K3 hlasuji pro první místo:

. Zlatá rybka - agáta5

Uvěřitelné, dobře napsané, zapamatovatelné. Bolestný balanc na hraně možnosti číst /z mého pohledu/.

 


K3
13. 07. 2016
Dát tip

Z pochopitelných důvodů hlasuji pouze pro prvé místo.

1. Zlatá rybka - agáta5

Tohle ve mě nechalo největší otisk. Nejenom zajímavým způsobem vyprávění vedený několika pohledy. Na poměrně malé ploše dokázala autorka vyjádřit mnoho. Je to plné citu a emocí, a také lyriky. Já v tom vidím víc než jenom utrpení. Vidím i pochopení, smíření, usmíření, odpuštění a lásku. A to cením.


agáta5
13. 07. 2016
Dát tip

.. a díky Lakrov, potěšilo mě to :)


Danny
13. 07. 2016
Dát tip
Zdenda: jasně, já taky netvrdím, že je moje povídka veledílo století, je to spíš taková hříčka

Danny
13. 07. 2016
Dát tip
Lakrov: ta moje povídečka je parafráze na Orwellovo 1984 a dává smysl jen tomu, kdo tuto knihu četl a má ji v paměti. Proto to nepochopení, viz kritiky pod povídkou. Stojí za zamyšlení, jestli má smysl psát dílo s takovým užším "záběrem", ale přišlo mi, že lidí znajících 1984 je dost na to, aby to mělo cenu.

agáta5
13. 07. 2016
Dát tip

je mi trošku divný, že bych měla hodnotit své spolusoutěžící, ale aspoň si to vyzkouším.

1. ČLOVĚK BONOPO

čtu Upupu a jeho smysl pro humor a zvláštní druh vyprávění mě moc baví.  Je vynalézavý a hlavně nenudí. Když se čtenář začte, nachází nejen vtípky, ale i určité ponaučení nebo směr. Asi mu to pěkně v tý hlavě šrotuje, panáčkovi :) 

BONOPO  mi zvedlo náladu. Lidi by se měli víc milovat a pak nebudou tak protivní. Vždyť je to prokázaný! :)) 

napsáno živě, vtipně...

 

2. US BIMBAS

 u téhle povídky jsem se moc bavila. Autor psát umí a dávám si ho do oblíbených. Vtipné hlášky, snadné proniknutí do, jinak mě, zapovězených míst. Počítač není můj nejlepší přítel.

 

 

Ostatní povídky jsem přečetla, ale nemůžu se rozhodnout, kterou bych dala na třetí místo. Nechala jsem odležet tedy a zkusila jen podle názvů, zda se mi vybaví obsah díla. Jo, vybavil...

 

3. Myelodysplastický syndrom (ani napsat to neumím :))  slušně napsané, odlehčenka, která mě pobavila a ... vybavila se mi i po týdnu..

 

 


Lakrov
12. 07. 2016
Dát tip

Tento měsíc je po několika chudších předešlých kolech opět z čeho vybírat  a to dokonce natolik, že mi činí potíže obsadit první tři místa,  neboť na ně nacházím pět adeptů. Váhám, kterou ze tří humorných povídek  ponechat mezi oceněnými.  

 

OCEŇOVANÉ POVÍDKY:  

1. Zlatá rybka autorky agáta5 je autenticky působící drsně poetické ohlédnutí  za dětstvím. Střídání pohledu dvou vypravěčů využité pro vytvoření  plastičtějšího obrazu zanechává ve čtenáři nezapomenutelnou stopu.  

2. Odpočinek v lese autora K3: Z počátku poněkud rozvleklé, ale od popisu onoho obrazu začíná povídka získávat na napětí. Příběh nebo to, jak je líčen, působí téměř mysteriozně a mystérium graduje s jednou z posledních vět.  Styl psaní tohoto autora je dobře rozpoznatelný.  

3. Vlčák autora Herr_Jaroslav: Dobře se to čte a přitom to působí, jako by to bylo napsané rychle, naráz  dost spontánně. Závěrečná věta tomu dává pěkný anekdotický nádech,  odpovídající náladě předchozího textu.  

 

OSTATNÍ:  

- ESC #5: USBimbas autora Rimmer: Z obav, které mě provázely po přečtení názvu a první věty, se vyklubala radost nad celkem vtipnou povídkou.  

- Myelodysplastický syndrom autora Prosecký:   Líbí se mi ta hra s přechodníky v prvním odstavci.   I dál se to čte dobře, až do překvapivého  a   -- vhledem k lehkovážnému tónu povídky -- i zábavného konce.  

- Strýček autorky Gora je povídka námětově dost podobná "Zlaté rybce"  autorky agáta5, jen je dle mého názoru "kosntrukčně" a slohově  o něco hůře zpracovaná.  

- ČLOVEK BONOBO autora upupa  Nápad, tedy ventilovat napětí tímhle způsobem, se mi líbil,  ale vzhledem k tomu, že se mi povídku v době jejího zveřejění nepovedlo dočíst  ji řadím až za výše jmenované.  

 

MIMO:  

- 4891 autora Danny: Smysl téhle minipovídky mi naprosto unikl. Omlouvám se za nepochopení.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru