Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Defíně z Holandie

02. 10. 2016
0
8
412
Autor
Sambuca

Defíně z Holandie

 

V záhybech zelnavých kanálů jechž dotýká se Slunce

dlí duše všech lidí kdo chodili okolo

říkám vám jednoho dne až na rakev vhodí mi věnce

i duše má možná sem zavítá aby se naposled opřela o kolo

 

vzpomněla

 

jak říkali že v zemi větrných mlýnů nádhernejch kytek a trávy

propadnu drogám náručím blondýnek... nebo aspoň najdu sám sebe

namísto toho trávil jsem večery nad šálkem kávy

zoufale snaže se barvitě zrýmovat jak propad jsem

 

v tebe

 


8 názorů

Sambuca
03. 10. 2016
Dát tip

Přesně, proto se vyplatí jednou za čas něco z toho šuplíku vytáhnout, hodit to sem a počkat si na kritiku :)

Vím, co myslíš - ono tady se zkrátka potkávají lidi s úplně odlišnými představami o tom, jak by měla literární tvorba vypadat. Já třeba hovorovou češtinu miluju, ale zároveň bych byl nerad, aby češtinu jako celek táhla "dolů". Možná proto to všechno míchám, aby se to nějak vyrovnalo :)

 


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

jj, když si člověk píše do šuplíku, fůru věci bere jinak... přirozeně, ani mu nepřijde, že není něco úplně v pořádku...

mě taky vytýkají zbytečnou hovorovou řeč... tady na portále pak člověk zvlčí :)))


Sambuca
03. 10. 2016
Dát tip

Díky za komentář :) Chápu, že to působí zvláštně. Jde o to, že já takhle vlastně i mluvím, hodně míchám starší výrazy s "moderní" mluvou (včetně anglicismů).

Vlastně jsem takovej ve všem - třeba jsem vždycky nadšenej, když vycestuju do nějakého historického města, ze kterého vyrůstají moderní mrakodrapy (jak jsem to nedávno třeba viděl v Haagu). Líbí se mi decentní sepětí hodně starého a hodně nového, ale zároveň vím, že jsem v tom docela osamocen :)

A krom toho si úplně nejsem jist, jestli se mi to třeba v téhle básni povedlo podat "decentně". To je něco, o co se právě pokouším :)

Každopádně ještě jednou díky za komentář! ;)


agáta5
03. 10. 2016
Dát tip

mě přijde zvláštní míchání archaických výrazů s hovorovým jazykem.. nejdřív  jechž,dlí... a pak  nádhernejch kytek :) snaže se...  bych se asi vybodla na dlení, "snaže" se spíš o jednotný styl

"nechtěl jsem to svazovat přísnou gramatikou".. to po tobě určitě nikdo nechce,  mám ráda třeba prolínání hovorové češtiny se spisovnou... jenže archaické výrazy moc dohromady s hovorovou češtinou nejdou...

tedy aspoň já to tak cítím :))


Sambuca
02. 10. 2016
Dát tip
Upřímně o "propad sem" jsem dobře věděl, napsal jsem to tak, jak mi to "znělo" v hlavě - protože popisuji to, co by si pomyslela moje "duše", chci zároveň, aby to znělo autenticky. Nechtěl jsem to svazovat přísnou gramatikou. Uznávám ale, že "sem" je patvar a nemá to tam žádný smysl. Ono "propad" si tam ale s dovolením nechám. Každopádně díky za korekci, příště si to pohlídám ;)

Safián
02. 10. 2016
Dát tip

Ještě si to přečti. Najednou mi padlo do oka "propad sem".


Sambuca
02. 10. 2016
Dát tip

opraveno


Safián
02. 10. 2016
Dát tip

Máš tam špatný přechodník (ženský, ale báseň píše chlap).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru