Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podrž mi kočku

03. 02. 2017
8
7
848
Autor
racek

 

 

Podrž mi kočku

 

 

  • Tvůj největší handicap je, řekla matka, - že nebudeš mít vdovskej důchod.

Tak nějak jsem se zarazila. Protože do té doby šla řeč fakt o jiných věcech.

  • Cože nebudu mít?, zeptala jsem se.
  • Vdovs_kej  dů_chod, zopakovala mi, ty mezery jsem úplně slyšela. - Já mám po tátovi – ale ty nebudeš mít nic.
  • Ale to bych si musela někoho vzít, namítla jsem. - A já nikoho nehledám.
  • No víš, ono to není jen o tom vdovským důchodě, řekla zas matka. - Ten je až...dramatická pausa...POTOM. Ale měla bys někoho sehnat tomu klukovi.
  • Fakt myslíš, že mám osmnáctiletýmu klukovi shánět tátu?! To snad ne. To snad už nemá cenu.
  • Tos měla udělat dávno.
  • No právě že jsem to měla udělat dávno. Když jsem se rozvedla. Když byl malý.

Teď je nesmysl, abych si s někým hrála na rodinu.

   A dál to šlo zase nelogicky.

  • Aspoň tu kočku kdybys sem netahala!

Takový debaty jsem milovala. /Chlapy mám a kočky nemám/.

   Kočka jménem Kočka přišla v zimě, teď bylo září – a už že nehodlá odejít, bylo jasné po prvních třech dnech. Zvykla si a my taky.

  • A stejně, matka se pomalu zvedala k odchodu. - Stejně nebudeš mít ten vdovskej důchod.

A mezi dveřma dodala: - Ono je to jedno, tahle vláda stejně všechny důchody zruší.

  • Takže to nebude ani handicap, řekla jsem.
  • Těžkej, řekla a poradila mi, abych si našla mužskýho, kterej by mě živil.

   Když vypadla, ulevilo se mi. Jako vždycky. S matkou má člověk být jen co snese. Po dobu nezbytně nutnou.

  Posadila jsem se a kočka Kočka mi vyskočila na klín.

 

   Uplynulo pár měsíců – a já furt nikoho nehledala. Teda k vdovskýmu důchodu určitě ne. Dál jsem dělala všechny věci, co se ode mě čekaly, hlavně teda chodila do práce a vydělávala...Radostí bylo pomálu, ale taky byly.

   A pak jsem poznala...na jméně nezáleží.

Měla jsem ho ráda, myslím, že on mě taky, o něčem je lepší mlčet, ale můj největší zážitek byl z první noci.

   Něco se mi asi zdálo, nevím co, pamatuju si, že jsem byla šťastná. Najednou mě vzbudil, mžourám, oči slepené a slyším: - Podrž mi kočku.

Všude tma, taková prosba uprostřed noci, před očima mi proběhl celý můj dosavadní život, co se ode mě vlastně chce a čemu se říká „kočka“.

  • Podrž mi kočku, opakoval a do náručí mi dal kočku Kočku, která mu spala na břiše. Nevím ani, co jsem s ní dělala dál, prakticky hned jsem zase usnula.

   Jistý je, že „podrž mi kočku“ po něm už nikdo další neřekl.

Jo, matka mi ho ještě někdy připomene. -Aspoň po tomhle /na jméně nezáleží/ mohlas ten důchod  mít.Stejně by sis moc nepomohla, naváže, - taky měl rád kočky. Víš jen, co byste dali za granule?!  

  

   Řekne a pravidelně šlápne do druhé misky s kočičím žrádlem, co má kocour Kluk, který se objevil skoro současně s odchodem Podržkočky.. - Dvě kočky do rodiny úplně stačí.

  • Mami, říkám mezi dveřmi, - stejně žádný důchody nebudou.
  • Nebudou, kývne spokojeně hlavou a s tím se rozejdeme.

   Ale  neví, že si každý večer, když mi Kluk vyskočí na postel,  představuju, že se prostě změní v toho, co na jméně nezáleží a že spolu budeme šťastni až do dne, kdy půjdu zažádat o vdovský důchod.

Anebo on po mě, a že to  mi vlastně v těch představách ani tak nevadí.

 

 

 

 

 


7 názorů

Alexka
15. 02. 2017
Dát tip

Pobavilo :-) Zaujal mě hned název a nelituju, že jsem rozklikla. 

krom toho, že by se ženská měla vdávat kvůli vdovskému důchodu, mě zaujala i myšlenka, že "S matkou má člověk být jen co snese." - měla jsem v plánu se stavit u dcery, tak nevím, jestli si to ještě nerozmyslím :-)

 


Lakrov
13. 02. 2017
Dát tip

Hned o začátku mě zaujal ten zvláštní rytmus, v němž jsou ony myšlenky  (či spíš fakta) předkládány.  Ústřední dvojsmysl nejprve pobavil a pak přiměl k zamyšlení.  Jen si nakone říkám, že je škoda, že se nezdržel, ten, co na jméně nezáleží.  Tip.

 P.S. Moje slovní zásoba je obohacena o jedno (celkem neslýchané a Googlem  nemnožené) slovo: Podržkočka, jistá análogie s podržtaškou. Dík zaň :-)  


verulinda
04. 02. 2017
Dát tip

pobavilo mě to, úplně matku slyším, t.


K3
03. 02. 2017
Dát tip

To členění se mi moc nelíbí. Jinak fajn. T.


agáta5
03. 02. 2017
Dát tip

tedy máš kapku zmatek v uvozovkách, ale... kočka Kočka mě dostala...  super fejetonek


Gora
03. 02. 2017
Dát tip

Tvé povídky se mi líbí, a tato není výjimkou...jo, co by jeden neudělal /a/ kvůli  důchodu:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru