Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rýmování s rýmou

27. 02. 2017
2
12
556
Autor
Nonamer

Na konci zimy mi vítr sebral rým,
hned z kraje jara, že jej chce mít velice.
Jeho takt v létě prý nad klasy rozezní
a vlahým tónem chce zchladit ulice.

Teď namísto rýmu mně vítr vrátil rýmu.
Minulý týden mi ji vnutil v ulici.
O radu teď jdu požádat JUDr. Meluzínu,
a taky co s básní bez rýmu, jež mi stydne v lednici.
 
Dál chybí mi ten rým, zato přebývá mi rýma,
a tu báseň bez rýmu denně pitvám v polici.
Má skoro prošlou lhůtu, avšak není to má vina.
Já pouze popsal v ní jak tlukou slavíci……

 


12 názorů

Gora
28. 02. 2017
Dát tip

Pravda:-)


Nonamer
28. 02. 2017
Dát tip

tak furt lepší než by něco chybělo :-))


Gora
28. 02. 2017
Dát tip

Spíš ti to nějak přebývá...ale vtipné, a to je hlavní:-)


Nonamer
27. 02. 2017
Dát tip

Podzim je hotový, léto v podstatě taky...hm zima mi zamrzla, ale všeho do času. Ládovat to sem budu pěkně v souladu s kalendářem, nic se nemá přehánět, nemůžu z toho tady udělat alterego Metoeopressu, že ano :o)


Debraket
27. 02. 2017
Dát tip

nikam se nevrhej, zůstaň s námi chvíli :)) Možná mám problém jen s inverzí ("v ní jak" -> "jak v ní") nebo s nesourodým počtem slabik... Chtěl jsem tě jen upozornit na výrazné místo, ale pokud se ti to zdá být dobré, tak se teda vrhni :D


Nonamer
27. 02. 2017
Dát tip

no tak je to stylové, někdy bývá přece i předčasně ukončené jaro. Třeba když má léto se svými vedry obzvlášť naspěch. Tak to nechám tak a radši vrhnu svůj pochybný talent  na jiné roční období ;-)


Debraket
27. 02. 2017
Dát tip

Formálně máš pravdu, bylo by to nedokončené, ale je to škoda, protože obsah se mi zdá předčasně ukončený. Rozhodně s tím jde něco dělat :)


Nonamer
27. 02. 2017
Dát tip

No já tam naznačuji, že ten správný rým ne a ne najít, takže to v přeneseném slova smyslu má dílko ohroženou záruční lhůtu, jinými slovy, že původně  jarní báseň bude možná dokončena až třeba v zimě. Navíc předchozí sloky mají 4 řádky, tak ta poslední by byla taková jakási neúplná. Poslední verše tedy celý celek tak nějak pozvolna uzavírají.


Debraket
27. 02. 2017
Dát tip

přijde mi, že jsou poslední dva verše trochu nadbytečné? že pointa už je vyřčena v tom "a tu báseň bez rýmu denně pitvám v polici". a stejně se to, jak v ní tlukou slavíci a že má prošlou lhůtu, k nic moc ničemu nevztahuje, aspoň myslím teda...


Nonamer
27. 02. 2017
Dát tip

Děkuji za pochvalu :-)


milé a veselé rýmování,T*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru