Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seneuletím
Autor
atkij
doufám
že svým předsevzetím
nehnu máchnu neuletím
možným snahám
hluší slepí
(bez diagnóz) těžko vlepí
očím vlídnost
ústům přezky
na slova
co spíš než česky
znějí jako trapné skeče
hadr gestům ruce vleče
fleky zítřka patou zmatu …
bez schopnosti automatu
komukoli plivnout kávu
iluzemi zřejmě plavu
divnostylem s trochejemi
a z nich smutno
smutno je mi
23 názorů
Díky za návrat. Občas si to zde ráda připomenu:) Ještě před chvílí celá špinavá od líčení staré cihlové zdi vápnem. Ale - je vůbec vápno špína? Možná spíš kýbl plný radosti:))
To Ti bylo včera jako mně je dnes a zítra, milý Dane. Uvidím, co pozítří...
Mám ráda vázaný verš, spíše než ve volném v něm nacházím myšlenku, i když zrovna v této básni trochu smutnější.
Miroslawek, děkuji za vlídnost a shovívavost. V mnohém s Tebou souhlasím.
Svázanost ... hmm, něco na tom bude, Čím jsem ve sdělení osobnější, tím víc mám tendenci maskovat, uzlovat, vrstvit, jen aby ... Ale né vždy, někdy ventiluju i napřímo.
To, co píšeš o gramatických rýmech ... ano.
Jsem na vázaný verš hodně zaměřená, přestože současný trend je trochu jinde. Nakonec i zde, jak je vidět. Ale stále ho považuji na nejvyšší level, výzvu. Právě v něm vidím největší umění i kouzlo poezie. a smekám před každým, kdo v tradičním pojetí pokračuje.
Miroslawek
04. 12. 2017toho si cením. je mi jasné, že Redl není smutný z "divnostylu s trochejemi", takže jsem to nemínil jako kritiku, jen jsem se ptal.
mj.: právě takoví borci jako třeba Kryl kašlali třeba i na hnidopišské cancy kolem gramatických rýmů, takže na "smutno mi je" nemá nikdo patent.
já zase děkuji za objasnění vztahu k "depkoidní lince". to je sympatické.
je Karel Šiktanc lepší prozaik nebo básník?
a myslelas při tom na Vlastu Redla?
(aby mi nebylo špatně rozuměno: "smutno je mi, smutno je mi, na ten smutek není lék"?)
Lék je asi jasný: taky jsem vyplivaný a to jsem si nikdy nemyslel, že musím mít kávu pro všechny. Všechny. Mezí námi: tajemství Lásky Automatů je příprava z Instantních Ingrediencí, proto jsou to Laciné Děvky.
ale zase máš recht, jak říká R. Fulghum: hřejou a vydávaj konejšivé zvuky.
trochu mi ta "poetika zlomených srdcí" připomíná (nejen) zdejší Lewandulowou.
tu máš něco víc než tip:
http://www.totem.cz/enda1.php?a=330931