Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNiečo za niečo
Autor
gabi tá istá
„Mala som okrúhle narodeniny a neprišiel. Ani len kytičku nedoniesol, telefón nezdvihol - teta, ďakujem. A má za čo.“ Nasleduje dlhý zoznam, čo pre neho za celý život urobila. Ako malého chlapca ho do kancelárie brávala, na stroji učila písať, brigádu mu vybavila, diplomovku prepísala... Zarazí ma - „má za čo“. Keby jej prišlo ľúto, že si synovec na ňu nespomenie, nenavštívi ju, to je prirodzené. Ale že „má za čo“? Nie je jediný, kto má u nej čierny bod. Ľudí, ktorí nenapĺňajú jej očakávania a „mali by za čo“, pribúda.
pri tvojom
má za čo
sa celá zježím
neprestávaš
robiť súvahu
rátaš na prstoch
kedy komu čím
v našich skutkoch
účtovníctvo neplatí
nebudeš spokojná
kým nepocítiš
kto pre iných urobí viac
je bohatší
11 názorů
ono to - ma za čo - vyznie tak....ani neviem nájsť vhodné slovo
pozerám na to v širších súvislostiach, i moja mama to slovné spojenie na sklonku života použila, keď ležala nemohúcna na posteli a okrem mňa za ňou nik neprišiel...milovala svoje deti, vnúčatá, pravnúčatá, urobila pre nich čokoľvek, určite nie preto, že raz sa jej to vráti...veľmi jej chýbali, cítila sa opustená...nečakala od nich žiadne dary, len ich vidieť, byť s nimi...
tak ako v rozprávke o troch grošoch, či v iných, žiaľ, len rozprávkach by malo byť samozrejmosťou, že si máme pomáhať, robiť radosť...
tie posledné riadky by mali platiť pre všetkých
aleš-novák
18. 01. 2018líp se žije optimistickému...
gabi tá istá
18. 01. 2018Ľuboš, prudko som sa zamyslela, ale hlavne pobavila :))))
žulit se počujem po 1.x, ale domyslela by som si to takto - uchechtáva sa :)
gabi tá istá
18. 01. 2018Ďakujem vám- Gora, agátka, Jarko, teda Irenka, aby sa Gora necítila diskriminovaná :)
tak hlavně se člověk musí naučit neočekávat. Pokud dělá něco s vědomím, že musí být odměněn, je to cesta do pekel. Jaktože se o tom už dávno nevyučuje??