Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCukr, káva, limonáda
Autor
atkij
Cukr, káva, limonáda,
rychle vpřed a sleduj záda.
Než čaj, rum, bum zakřičím,
zmírni skoky kamzičí.
Jak se ale otočím
se zvednutým obočím,
nehýbej se ani trochu.
zkouknu, jakou děláš sochu,
bez života, z kamene…
Hele, hýbnuls ramenem!
Tři slepičí kroky zpět
nebo radši rovnou pět.
Cukr, káva… zase znova
zopakuju stejná slova.
Končím rum, bum, jasná věc.
Když mě chytneš, spadla klec.
***
Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum
Cukr, káva k sobě patří
jako u nás my tři bratři,
k limonádě bublinky,
písmena zas na linky.
Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!
Čaj si sladím lžičkou medu.
pokud trochu nepodvedu,
když naberu do lžíce.
Tak mi chutná nejvíce.
Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!
Rum je pouze do cukroví,
říká máma, táta loví
nenápadně v komoře.
Aha, až tam nahoře.
Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!
Bum, bum duní, soused hraje.
Pod oknem už slyším: Á jé!
Já mám tenhle randál rád.
Bubnuje můj kamarád.
Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!
33 názorů
Máš recht. Nebudem si kazit den. O politice se bavím jenom výjmečně a nepíšu o ní skoro nikdy ale předevčírem se mi přecejen taková jedna skoro politická báseň stala.
aleš-novák
27. 07. 2018jo, dá se...:o)
aleš-novák
26. 07. 2018zkouším si to číst nahlas... jestli se dá ten rázný rytmus udržet i v mluveném projevu...:o)
Já spíš vidím problém v tom ,že u nás existují školy a takyškoly a že drtivá většina politiků má pouze takyškoly.
...mně osobně ty "kauzy" s diplomkama přijdou naprosto trapné a nechápu, proč se to přetřásá jako zástupný argument k diskreditaci.
Taky jsem psala diplomku a za její vedení snad někdo odpovídá, Navíc se musí u státnic obhájit. Komu tedy padají na hlavu neoprávněné, kradené citace?
Ale tady jsme u dět9 a přejeme si, aby z nich vyrostly samostatně myslící bytosti plné fantazie, které chápou legraci, metaforu a v životě si poradí:)
Tím rumem se ta básnička dostává ze sféry dětské poezie do sféry grotesky a to se mi právě líbí. Část postmoderny,ta , která je mi aspoň trochu sympatická - třeba Milan Ohnisko - pracuje s groteskou a groteska z módy nevychází. Stačí se jen podívat třeba na naši plagiátorskou vládu.
No on ten rum v dětské poezii trochu ční:¨)...a měl být spíš co nejméně nápadný...ale je tam, i když na horní polici:)...až tak výchovně jsem to nezamýšlela...
Děkuju za zastavení a postřehy, Musaši.
Líbí se mi to i jako nevtíravá protialkoholní výchova.(ach ten táta lovící v komoře !) Tip.
Pak že zde nemáme mořského vlka, key rumového básníka - Kočkodána.
Atkij. Tvé pěkňoučké verše mě pobavili. Tak nějak nostalgicky. Jsem v pubertě, jako vždycky. Přál bych dětem, tak něco bez el. energie. Jen prostě si fyzicky hrát obdobné hry "před barákem." Máš cit pro dětskou duši! To Tě věru sluší.
pasažier letu 1978
25. 07. 2018aleš-novák
24. 07. 2018výborný!!! posílám do slabikářového klubu...:o)
Goro, bez rumu ani pomyslet...:) Oni ti předci věděli, jak na nás...
Díky:)
Už jsem se bála, že rum bude chybět, a přitom:
Aha, až tam nahoře.
Báječné, a nejen rum:-)
No bezva, už jsme nějakej počet, Diana deklamuje a my ostatní (atkij, agátka a mND se řadíme na lajnu:)
Díky, jste fajn:)
... a já myslela, jak jsi mě přišel rozcupovat a tys mě přišel rozesmát:) Za to fakt dík:)
... a jde to, musí, no, co Ti budu povídat.
Sežeň pár lidiček a pojď hrát:)
A jinak, japá se máš? Jsem si to přečetl, nahlas, taky se teď učim metrum, takže podpora, abych se toho nebál. U nás smutno, nevoní tu les, voda z blat, nic. No nic, jdu dělat. Podojim sebevůli, večer na sebe mrknu do zrcadla... nemůžu mít všechno.