Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seadventní věnec
Autor
atkij
adventní věnec -
mezi svíčkami v mechu
sušiny lotosů
22 názorů
Teisan, škoda, že jsi mě na mé pochybení neupozornil hned v prvním vstupu. Sice se často prodávají pod názvem plody, ale ve skutečnosti je to sušina. Díky, opravila jsem. Nakonec v tom kontextu s mechem vyznívá také zajímavě.
A senrju dávat nebudu. V haiku upřednostňuji autenticitu. Potřebuju to tak, i když se to může zdát zvláštní.
Pokračuj dál v systému pokus/ omyl...tu a tam něco z toho určitě klapne. To druhé dobré, vtipné - pokud se rozhodneš to dát samostatně jako senrjú ode mě určitě za TP.
Oříšek je plod lotosu.
(botanic.cz)
teisan, teisan, to jsem si nahrála. Díky za recept. Ale za mě - budu se držet zdejších tradic:)
Ale když už - nonsreálná imaginace přivřených očí doby budoucí:
do-pekla
sladké lotosové chipsy -
bronzová neděle
zapaluje
již druhou svíčku -
v ústech lotosový chips
Překrásný advent plný světel vně i uvnitř.
si budu pamatovat :)
A nebo taky - (O-svícení na n-tou...:).
Lotosové chipsy nasladko
Lotosový oddenek oloupeme a nakrájíme na velmi tenké plátky. Plech vyložíme pečicím papírem, pomažeme rozpuštěným máslem a poklademe plátky lotosu tak, aby se nedotýkaly. Ve vyhřáté troubě pečeme 5 až 10 minut dozlatova.
Před podáváním chipsy posypeme vanilkovým cukrem.
No jistě, stačí se rozhlížet v květinářstvích. Leč nemyslím si, že zrovna tento byl dělaný s tímto záměrem. Plody lotosu jsou často používanou dekorační přírodninou.
Ale v souvislosti s jinými souvislostmi mi to přišlo opravdu zajímavé.
Počkej, Jitko, mám tomu rozumět tak, že něco takového opravdu existuje? :)
Ano, Honzo, v tom smyslu, jak píšeš mě zrovna tento (moderně pojatý, těměř kosmopolitní) věnec zaujal:) Snoubení symboliů. O-svícení na n-tou. Díky za náhled.
Kočkodánku, měla bych tam asi taky zajít, abych věděla, o co jde. Jsem, bohužel, zcela mimo informační zdroje. Málo času na pátrání.
lawender, nic víc, než je napsáno, nehledej:) Nenajdeš. Je to prostě prosté.
Vesuvanko, děkuji.
Je to možné? Tenhle Koč,
odvahu má ptát se proč?
Za ty vtípky, za drzosti,
v nebezpečí jsou tvé kosti ;-)))
pořád mě to provokuje se vracet - jestli přecejen něco ... něco tam je a já to nedokážu vytáhnout ven:))) přemýšlím nad plody lotosu ...
Dám ti tip, preventivně a alibisticky:) kdybys měla pravdu ...
jo:)
Sdělila mi jistá místa,
že se na mne Jitka chystá,
zakoupila karabáč,
já se divím, sakra, zač?... ;-)
Takové globalizované co? :)
Nevěděl jsem, že lotos má květ. Docela zvláštní, teda. To by byl adventní věnec jak z jiné galaxie :)
Zajímavý nápad, takhle prokombinovat tradici našich Vánoc s nejpoužívanějším motivem v japonském haiku.
Pěkně namalované - Tip!
/Opičák často zlobí -
má moc energie!
drzostmi dílka zdobí -
brzy ho někdo zbije..../
Tak jsem sem zase přilez s posunem, holt notorický posunovač…
Nejen ruměnec
popíjí bez oddechu
důkaz na nosu
Snad sis, Jitko, nepomyslela něco v tomto smyslu:
Luboši heleťs
mám chuť ti za neplechu
dát do kokosu