Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nokturno

06. 02. 2020
14
20
1136
Autor
Musaši

 

 

Je ticho

počuješ kvapku vlastného potu

zanechávať  studenú stopu na zátylku

                                           Mirka Ábelová

 

 

 

Je ticho

ve kterém chrastí tvé plíce

jak sáček brambůrků

svíraný zpocenou dlaní

Je dusno

ve kterém dušnost nabobtnává

v skleněných průduškách

Je kluzko

pro každou myšlenku

která se rozběhne ode zdi ke zdi

po zmrzlé louži

co kdysi bývala jezerem

Je ticho ve kterém

počítáš ovečky výdechů

nad zlomenou lávkou

 

 

 


20 názorů

Musaši
10. 02. 2020
Dát tip

Radovane,

mám velkou radost z toho, že se ti zrovna tohle dílko tak líbí. Děkuji.


3 x super, super, super

ještě, že mě nenapadlo 100 x super, to bych se upsal


Musaši
08. 02. 2020
Dát tip

Feldek je, tuším, pohádkář a Ábelová je zase textařka. Psala, nebo píše texty pro zpěváka Kollera. Toto může hrát velkou roli v prodeji jejich básnických sbírek. Rúfuse bych řadil spíš někam do minulého režimu. Pokud si vzpomínám, je už delší dobu mrtvý a bylo by zvláštní, kdyby se tak dobře prodávaly nějaké jeho posmrtné sbírky. Ale - nevím, nezajímám se o slovenskou poezii nijak do hloubky a co se týče české poezie, studuju do větší hloubky jen poezii napsanou před rokem 1989. 


Čo viem, tak Feldek a Rúfus sa predávajú veľmi dobre. 


Musaši
07. 02. 2020
Dát tip

R. L.,

dosti depresivní... Já vím.


Musaši
07. 02. 2020
Dát tip

Knihomole,

ten citát je ze sbírky Večný pocit neděle. Původně jsem si chtěl koupit její sbírku Striptýz. Ta je ale už vyprodaná, přestože vyšla v nákladu 3 000 ks.Nedovedu si představit, že by mohl být na Slovensku nějaký básník komerčně úspěšnější než Ábelová. Nebo se mýlím ?


Pekná báseň aj Ábelovej citát. Asi si aj od nej niečo prečítam.


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip

Díky, Štírko. Ty pocity, které popisuju, dobře znám a zdá se, že mi to tentokrát moji čtenáři opravdu věří.


Štírka
06. 02. 2020
Dát tip

Takovéto “nadoraz” texty jsou vždy silné...


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip

Alegno,

dík. Jsem rád, že se líbí,


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip

Koronavirus je aktuální. Ve městě, kde teď jsem, potkávám na ulici spoustu čínských turistů. Jsou to ale většinou mladé ženy, muž jen vyjímečně. Horlivě fotí mobilem kostely, kašny, paláce atd, ale některé mají na tváři zelenou roušku. V Číně je to asi spíš normálka. Tady to ale spíš může vyvolávat znejistění a paniku u místních obyvatel.


Alegna
06. 02. 2020
Dát tip

pěkné*


lawenderr
06. 02. 2020
Dát tip

jj, společná kapka potu ... :) ten koronavirus promiň, jen se mi levně nabídl, neber ho, no


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip Gora

lawenderr,

já jsem počítal s touhle poznámkou o koronaviru, jen jsem si nemyslel, že bude od tebe.  Ale ano - tak nějak by ta nemoc mohla probíhat. Mně ale inspirovala báseň od jisté slovenské autorky. Je to jedna z takových dost dlouhých litanií ženy, která se pokouší otěhotnět, ale nedaří se to.  Pokusil jsem se podobné pocity zhustit v relativně krátkém textu.


lawenderr
06. 02. 2020
Dát tip

přijde mi to jako slušně popsaný koronavirus:)) ne, směju se - tahle se ti fakt povedla je škrábavá a kluzká jak brambůrky v proležené posteli


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip

revírníku,

ano. Třeba bezmoc astmatika bez prášků. Ale ještě neumírám, pokouším se vyjadřovat v symbolech.


Musaši
06. 02. 2020
Dát tip

Andělko,

děkuji za chválu. Jestli je to krásné, nevím, ale snažil jsem se, aby to bylo pravdivé.


revírník
06. 02. 2020
Dát tip

Krásně popsaná bezmoc.


Andělka1
06. 02. 2020
Dát tip

*** Krásně popsané  ticho, i když nad lávkou zlomenou. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru