Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seETNA - SICILSKÁ KRÁLOVNA - pozvánka na výstavu
Autor
vesuvanka
Milí přátelé,
zvu vás na svoji virtuální výstavu "ETNA - KRÁLOVNA SICÍLIE"
a přeji hezký zážitek z prohlídky obrázků
http://www.seniortip.cz/?module=club&action=galerie_view&id=6120
Jana Haasová - Vesuvanka
33 názorů
Entropia, děkuji za prohlédnutí výstavy a milou odezvu :-))). Ještě mám připravené další. Ve vyšší nadmořské výšce se drží sníh i na sopkách. Na Etně ho bývá hodně - dá se tam dokonce i lyžovat. Teď už taje (sleduji webkameru). Etnenské bříy jsou inspirativní, vytvářejí celé lesy, zejména na východním svahu Etny.
Dobrý nápad, udělat zdarma virtuální výstavu v době karantény:)
Nedošlo mi, že sopka může být i zasněžená, ten kontrast!
A okouzlily mě etenské břízy
fialko, děkuji za prohlédnutí obrázků, moc mě těší, že se k nim ráda vracíš :-)))
Marcelko, děkuji za prohlédnutí galerií a milou odezvu, potěšil mě Tvůj zájem -))).
Na obrázku tuhnoucí lávy je nejtěžší vyjádřit její vrstvy při pohledu shora, a to ještě tak, aby byla patrná hloubka - žhavá tekoucí láva vespod a na ní tvořící se struska, která není plochá, ale vytváří vrstvu. Musela jsem namalovat víc obrázků s tímto námětem, než jsem přišla na "fígl", jak na to. Pomohla mi šedá pastelka, kterou jsem částečně překreslila tmavé plošky, namalované akvarelem. Malování je občas i objevování :-)))
Marcela.K.
17. 04. 2020Díky za odkaz, ráda jsem si prohlédla všechny Tvé galerie.
Aleši, Slavomíre, asrare, Nicolasi, lawenderr, Jitko a Láďo, děkuji za zastavení a Tipy :-)))
Liduško, díky za zájem :-))). Také bych si ráda prohlédla Tvoje obrázky. Přesně jak píšeš volnost a svoboda rozhodování při malování. Kdybych měla malovat podle pravidel, tak bych toho víc pokazila než namalovala. Zjistila jsem, že to, co se mně nepovedlo akvarelem, se dalo napravit bílou křídou. Fixy jsou zajímavé - například obyčejný černý tenký fix rozmytý vodou hodí fialový nebo zelenavý tón. To se mně povedlo, když jsem si jednou po dešti v lese dělala fixem malou skicu, na niž mi kápla voda ze stromu. Fix se rozpil a zfialověl. Dostala jsem nápad, že bych mohla touto technikou malovat. Jediná její nevýhoda je v tom, že pokud je obrázek delší dobu na světle, postupně vybledne.
Také vzpomínám na naše setkání ve Vesuvu plné veselí :-))). Byla tam skvělá atmosféra. Škoda, že skončil.
těším se na další, moc
tvůj způsob mmalování je mi blízký, zatím se stále pokouším něco namalovat a moje technika je hodně podobná :-), kombinace všeho, pastelek, fixů, akvarelu, kříd, je to intuitivní a navíc mám ráda volnost a svobodu rozhodování
ještě jsem ti chtěla říct, že ten den na tvé výstavě byl kouzelný tvými obrázky a hlavně tebou, pamatuju, že jsme se pořád smály, bylo to tak uvolňující :-)
Romane, Evi, Irenko, Maruško a Liduško, potěšili jste mě svojí návštěvou a milými slovy, děkuji i za zájem :-))).
Obrázky se svojí oblíbenou tematikou maluji s láskou a po svém - nedodržuji pravidla, jak se má malovat akvarel, ale snažím se daný námět zpracovat tak, aby odpovídal skutečnosti, a tak často barvy vrstvím a kombinuji akvarel pastelkami nebo křídami. Je to taková moje vlastní cesta - ráda objevuji něco nového.
Romane a Liduško, na naše setkání na výstavě ve Vesuvu si moc dobře vzpomínám, vernisáž poslední výstavy byla v červnu 2013. Výstava tam měla být natrvalo, ale bohužel v roce 2015 Vesuv ukončil provoz. Mám radost, že mohu vystavovat alespoň virtuálně. Další galerie, věnované Českému středohoří, Vesuvu a Stromům mám už připravené, jen něco málo doplním a postupně budu vkládat na Písmáka odkazy.
Maruško, děkuji za návštěvu a komentář na Seniortipu :-))).
Ivi, těší mě, že sis obrázky uložila, díky :-)))
Renato, škoda, že vám návštěva Etny tehdy nevyšla, tak ať Ti vyjde někdy v budoucnu! My jsme byly na Etně s dcerou také autem, a to v létě 2001, a měly jsme to štěstí, že jsme zastihly Etnu v plné síle a kráse - při mohutné erupci, která trvala téměř dva týdny. K vrcholovým partiím jsme se samozřejmě nedostaly, ale pozorovaly jsme strombolské erupce a lávové proudy večer z různých míst včetně hotelu v Ripostu, kde jsme byly ubytovány. Nejblíže k lávě jsme byly v Zaferaně. Láva, dokonce čtyři proudy, stékala velmi pomalu a tiše. Byla to úžasná podívaná a zážitek na celý život Za Zaferanou byla další cesta uzavřena a hlídána carabiniery.
v tvých obrázcích je plno lásky k objektům, které jsi zachytila, všechny se mi moc líbí, osobně mám nejraději tvoje stromy...hodně obrázků si pamatuju z výstavy v kavárně Vesuv, byl to kouzelný den
Evženie Brambůrková
16. 04. 2020Moc krásné, přijdu znovu a znovu se potěšit.
Ďakujem, Jani!
Keď som si výstavu pozrela, utvrdila si ma zase raz v presvedčení, že Ty teda nie si žiadne béčko.
Krásne obrázky, vášeň v tvorbe, dobrota srdca a originálne nápady, ako spríjemniť ľuďom život, vďaka
Viko, Jirko, Jardo, Ivi, Peter, Janinko, Luboši a Renato,
děkuji za zastavení a milá slova, moc mě potěšil váš zájem :-))). Snažila jsem se výstavu pojmout jako exkurzi.
Luboši, díky za pěkné veršíky, dostaly ode mě Tip :-)))
Obrázky jsou nádherné a navíc se člověk doví spoustu zajímavostí. Gratuluji.
Na Sicílii jsme byli před třemi roky, ale Etnu bohužel naše auto nebylo schopno vyjet a pěšky bychom se hrozně zdrželi. :-(
Na obrázky sopky Etny
Janina nás pozvala,
ogaři a robky četný
nakukují jako blázen,
tvůrkyně se cítí blaze,
potkala ji skvělá sláva,
všude coby vřelá láva
teče lidí pochvala.
kouzelná_květinka
15. 04. 2020Tedy, prohlédla jsem a je to jak exkurze... Super, moc se mi líbil pohled z Taorminy, tuhnoucí láva- ta mi připadala, že hledím přímo do pekla- a fialky.
Samozřejmě jsou všechny obrazy nádherné i to povídání u toho.
Děkuji za virtuální prohlídku!
Karpatský knihomoľ
15. 04. 2020Vďaka za pozvanie.
blacksabbath
15. 04. 2020obrázky jsem si uložila a budu se k nim vracet
Opravdu moc krásny :-), těžko říct, který obraz nejlepší. Perfektní výstava
Honzo, těší mě, že se Ti obrázky líbí, děkuji za prohlédnutí výstavy :-)))
kouzelná_květinka
15. 04. 2020Vychutnam si před večerem... Moc se těším!
Jano, jsi úžasná. Tvůj svébytný malířský rukopis bych poznal i bez tvého podpisu. Krásná přehlídka.