Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seúklid
Autor
atkij
úklid skříně -
pod štosem triček
předloňské básně
pod balkónem -
v pavučině se třepotají
lístky muškátů
stmívá se -
na zahradě děda
ušlapává kompost
33 názorů
Růža z Moravy, tak nějak:))
Josephine, no pravda, na chvíli jsem znejistěla, jestli mé zažité třepotání je vůbec správně. Díky:)
Ruža z Moravy
19. 08. 2020Haiku je zvláštní útvar básní
co tím chtěl autor říci
se musí vycítit
Ruža z Moravy
19. 08. 2020Haiku je zvláštní útvar básní
co tím chtěl autor říci
se musí vycítit
Ze všech třech haiku vane krásná, ale velmi smutná nostalgie. Každý ji ale vnímat nemusí, protože není prvoplánová a haiku vlastně mohou fungovat pro méně vnímavého čtenáře i bez této pocitové stránky. Tip.
Mj. dobře uspořádané i v rámci stupňování tématu Pomíjivost/Nostalgie.
Můj pocit pomíjivosti věcí se postupně prohlubuje - začíná se nalezenými básněmi, pokračuje přes pomíjivost květin (a konec léta) a končí se (podzimem a) naznačenou pomíjivostí lidí.
srnečku, které z těch tří (haiku) myslíš?
Evženie, Dales, děkuju, skoro, jen je tedy z těch převislých, s měnšími okvětními lístky
hvězdičková blacksabbat, díky moc:)
Kočkodánku, Radovane, super variace, kluci.
Radovane, kostřička je úchvatná, ale já se stejně těším a říkám/píšu to již po několikáté, že se moc těším až to haiku jednou opravdu napíšeš. Kostřičkou (nebýt tohoto obsahu) máš opravdu našlápnuto:))
Zbora, děkuji. Potěšilo:)
úklid skříně
dětská kostřička
loňský vítěz schovky
šikmá věž v Pisu
bojuje s gravitací-
z výšek zvracím
Za mě (chronického pokoušeče haiku, kterému z to vychází senrjú nebo miniatuara) jsou všechny tři mňam a mlask (všimla sis jistě zvukového slova, citoslovce, které užíval i velký Bašó). Mezi námi, trénuji i v komentářích.
Při nabídce „skříně“ jsem prostě nemohl odolat, abych na rýmovou scénu zase nepřivedl tu tak poměrně dost často mými variacemi vláčenou osobu. ;-)
V zem úklid tchyně
bude ku štěstí klíček
usmál se slastně
Hezky šikmá jsem
a rekord si vzít nedám
i věž má hrdost
blacksabbath
09. 08. 2020můj favorit jsou muškáty.....a ty předloňské básně......a vlastně.....děda také.....*/****
Vidím ten červený lístek z klasické staré pelargónie, co se na podzim, úplně ošmikaná, schovávala do sklepa.
Ta pavučina s loňskými lístky muškátu je /podle mne/ taky dobrá, vyjádřila pomíjivost ...
Evženie Brambůrková
09. 08. 2020Jako bych to viděla.
Mohu se zeptat, jakou myšlenku jste touto básní chtěla vyjádřit? Jaký je cíl básně?
Ale chápu asi tu poznámku, i z hlediska ukotvení. Změnila jsem na pod balkónem, ale uvidím, jestli vůbec zůstane:)
Děkuji oběma, ano, inspirační zdroj, v jehož blízkosti člověk žije, se nemůže neodrážet ani v mých textech:) Pěkná poznámka.
Pavučina pod schránkou, (člověk se jde podívat, jestli něco...a ono něco)mi přišla prostě úchvatná. Okvětní lístky - rudé - nemohla jsem se vynadívat. Prostě konec něčeho u něčeho, kde také život končívá.
Dokonce jsem si i fotila, ale tu jemnost vláken se mi s pozadím plotu nepodařilo zaznamenat.
Moc se mi líbí první a poslední. Prostřední jsem ještě neobjevil. Nejde o to ho přečíst, pochopit ale prožít, najít ten mimořádný pocit, který Tě inspiroval.
Jednou možná o dědovi vydáš sbírku básní.
:-)