Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChtěla bych být prodejkyní ovoce
Autor
Santi€
zčistajasna zaujetí
stánkem se sezónními plodinami
pod slunečníkem bezstarostná ona
ve chvíli pustého prostranství
usedá do vrženého stínu
s knihou na dlani
28 názorů
Světlo a stín, krásný obraz.
Až při třetí četbě jsem se dokázal soustředit natolik, aby ..prosáklo ke mně kouzlo této „věci" :)
Dávám tip
já půjdu proti proudu a budu kritický. Úvod mi přijde zbytečně dlouhý. Slovo zaujetí by tam vůbec nemuselo být. Vyplývá z textu, pokud by Tě ta scéna nezaujala tak bys o ní vůbec nepsala. Stačilo by tam jen: "Stánek se sezonními potravinami", bylo by to blíž zmíněné haikuatmosféře, víc by to působilo jako obraz. Obraz, na který si projektujeme, co bychom chtěli, třeba v jiných obměnách prožívat ( a ona se přitom dost možná trápí a říká si, " panebože všechno mi to shnije"). I o tom by ta báseň mohla být. Vím, že jsem tady ještě nic nedokázal, ber to jako prostou upřímnost
Atmosféra příjemná, ale co tržba ? Pozitivní je, když si čte třeba hasič, protože zrovna nehoří, ani se nikdo nikde nevyboural. Obchodník se ale musí umět otáčet. Musí stále chytat kolemjdoucí za šos.
Tip za pohodovou letní básničku.
Já bych k tématu napsal, zidealizovaný pohled na věc.
Viděl jsem matky klečící u silnice s mísami hub a borůvek. Prosebně natažené ruce k projížďějícím řidičům drahých aut. Málokdo zastaví, bojí se. V suprmarketech je bezpečněji a klimatizace. Málokdo prodá, večer budou děti zmatlané borůvkami a lišková omáčka. Na cigarety ale není. Asi jiný kraj.
Hezky slovy malováno, ujako bych tam byla. t.
Zdeničko, že tvé texty vzbuzují očekávání je jen a jen plus. A co víš, zrovna četla z mobilu básničky z Písmáka. A to, že ji vidíš hezky, je také plus.
...ona pochopitelně třímala v ruce mobil, já bych jí tam vtiskla knihu. Ale bohužel nejsem na jejím místě, jako studující máma dvou dětí trávím léto jinak...
a2a2a> děkuji! Omlouvám se za to, že mé texty vzbuzují očekávání. Více než postřehů v poslední době nejsem schopná.
Ještě bych dodal a pochválil, a za to tip, že to pro mne představuje poezii na "haiku základě." Mám rád texty, které mají co říct,nechávají ozvěnu, jen kdyby neměly žádná slova navíc.
Zdeničko, sympatický postřeh, ale protože jde především o postřeh, okamžik, moment, zasloužil by si větší čistoty. Pro mne ...ona...vrženého...na dlani... je navíc. Možná navíc místo ...ona...bezstarostná..., ale zde vnímám, že bezstarostná má určitě význam jako určité sepětí s potřebou číst.
Hezký obrázek italského poledního volna. Ale jak říká Salvator, ano, doslovné. Hezké, skoro jak obrázek ve starých modlitebních knížkách
chtěla bych být prodejkyní zeleniny.....:-)))))
Hezká momentka s /pro tebe typickým/ zajímavým příslovcem...