Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDobrú chuť
Autor
gabi tá istá
Dospeláci večerajú v kuchyni, Haňu si zoberiem do obývačky. Ťažko by sme jej vysvetľovali, že salámka nie je zdravá. Prečo ju teda jedia rodičia?
Na tanieriku má kolieska rožka s detskou Lučinou, slovenské ďatlové paradajky, slovenský neúdený syr. Ako obvykle, vyzobká všetky rajčiny, potom sa pustí do rožka. Ako môj tato, ktorý sa jej nedožil. Najskôr zje mäso, potom zemiaky a nakoniec chrúme uhorky. Chápeš to, Gabika?! To mu môžem dať jeden deň mäso, na druhý zemiaky a potom uhorky! Keď to nepotrebuje jesť spolu. Koľkokrát som si toto od mamy vypočula. Mne to neprekáža, usmievam sa.
„Dobjú chuť!“ vstúpi mi do spomienok malá.
„Ja som už papala,“ oznámim jej.
„Dobjú chuť!“ zopakuje.
„Ďakujem, ale ja som už navečeraná.“
„Dobjú chuť!“ nedá sa odradiť.
„Dobrú chuť, Haňka!“
„Ďakujem! Gaba pomýjija!“ smeje sa Haňka. Konečne sa babinke rozsvietilo a pochopila, že jej zabudla zaželať dobrú chuť.
25 názorů
gabi tá istá
23. 05. 2021pozdravujem a ďakujem - Arwen a Okamžik
Arwen Leinas
23. 05. 2021:-))
správna odpoveď bola - tjošku jobím, ale táto potešila naj naj naj
gabi tá istá
19. 04. 2021jen či ši ty nejobíš sjandičky annnie :)
gabi tá istá
16. 04. 2021áno, Evženie, navliekam
Evženie Brambůrková
16. 04. 2021Krásné chviky jsou jako korálky.
Kočkodan, Křivodržka, black - v mojej rodine sme si želali dobrú chuť iba pri spoločnom nedeľnom obede, nemám to vžité...skorozať je zasa opačný extrém, zaželal by dobrú chuť aj k žuvačke...nejako to musíme zosúladiť :)
blacksabbath
16. 04. 2021„Dobjú chuť!“....Gabika...ty jsi nepopřála.....to je teda šlendrián...:-)))))))....*/******
Preboha, od baba gaba je jen krůček k baba jaga! Až se mi při tom pomyšlení podlomily moje takřka kuří nožky...
gabi tá istá
16. 04. 2021opýtam sa mamy, či je to normálne
budem zaradená ako ďalší Slovák, keď som najskôr zjedla opraženú strúhanku z rezňa až potom rezeň samotný? :)
gabi tá istá
16. 04. 2021vidíš to bixley? a mama- že tato je jediný na svete
Jasně. Tak se to patří. :-)
Pamatuju si jednoho příbuzného, shodou okolností taky ze Slovenska, který taky říkal: "Maso som už zjedol, teraz zjem zemiaky". :-))
gabi tá istá
16. 04. 2021neskutočná...kto nezažije, neuverí :)
gabi tá istá
16. 04. 2021to bezpochyby, Alegna...prikotúľa mi veľkú zelenú fitloptu, ukazuje, aby som na nej skákala a - Anička ako minule! premýšľam, vždy chce, aby som spievala stojí vojak na varte...čo bol minule? skúšam pesničky s Aničkou...nijeeee! Anička nechoď!ahaaaa, Anička dušička, nechoď do hájička
gabi tá istá
16. 04. 2021poetka po babinke, hudobníčka po tatinkovi, maliarka po tete Ive, tanečníčka po maminke, multitalentované dieťa nám rastie :)))
fíííha, poetka po babinke Gabinke??? To vyzerá veľmi nádejne, rýmy už v tomto veku...
gabi tá istá
16. 04. 2021Ďakujeeeeem! Teraz sa hrá s menami - hovorí mi baba gaba, babinka gabinka, babina gabina, ako sa jej práve zažiada
:)
babinka...tak sme volali moju mamu aj svokru...pre mňa krásne oslovenie...
milé, ako Ťa malá Haňka učí:)
******** posielam jej veľaa hviezdičiek, takých ako jej svietia v očkách od radosti:)