Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pozor berunko!

18. 04. 2021
12
24
464
Autor
Dagmaram

na přechodu -

tašky ohýbají hřbet

vpředu culíky


24 názorů

annnie
19. 04. 2021
Dát tip lawenderr

No a já si to zase vyložila tak, že jde o ženu po přechodu, jdoucí po přechodu. Trochu je ještě mladá či nonkonformní či střelená a tak si češe culíky, ale má ty povinnosti, takže jí tašky (reálný či pomyslný) ohejbaj záda. No, koment delší než dílo, tak to má bejt :) :) :) Tip a.


MilanH
19. 04. 2021
Dát tip

:-)


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip

Atkij díky za koment. Nechám to chvilku uležet, a pak to znova zkusim :-)


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip

pěkný senrjů Radovane :-)

 


já su necita


Kočkodan
18. 04. 2021
Dát tip

 

Hochu hochu, od tebe jsem to nečekal... ty jsi snad rád, když zralé ženy bolí dolní končetiny?! (chci strašně moc věřit, že jsem to třeba špatně pochopil)



Kočkodan
18. 04. 2021
Dát tip

 

Babička na Starém bělidle vždycky řvala: Pozor Barunko! (Dášo a Bóžo, promiňte...)

 

 

 

Radovane:

 

Ač po přechodu

 

překonala alpský hřbet

 

nožky bolí moc


atkij
18. 04. 2021
Dát tip

Nemůžu si pomoct, ale ty obrazy mi přijdou velmi vzdálené. Přesah zbožňuji, ale zde mi uniká. Přestože jsem obeznámena se situací. O to víc mi jejich stvárnění nepřijde právě šťastné. Navíc název by v haiku neměl plnit funkci nápovědy. Právě proto texty autoři většinou číslují, či jinak  univerzálně značí. 

Motiv je krásný, určitě si zaslouží další péči, po nějaké době se k němu vrátit. 


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip

snaku, teď jsem si všimla ještě komentáře k textu. Ano, o tom možném pocitu dvojího lámání vím. Abych podržela obraz, riskla jsem to :-)


Čudla
18. 04. 2021
Dát tip

/*


po přechodu

dámy ohýbají hřbet

vážím si jich moc


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip

snaku, pěkná interpretace. Marně přemýšlím, proč mi to nepřišlo na mysl. Asi jsem viděla ještě malá děvčátka a vítr byl jen nezbedný uličník.

 


dávám sedm teček......chtla jsem napsat hvězdiček...:-))))............*/*******


Diona
18. 04. 2021
Dát tip

pravda! ....já jsem při večeru nějaká nedovtipná :-)))


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip blacksabbath

Di, jako nápovědu jsem dala nadpis pozor berunko! tak často babičky vnučky oslovují. Aspoň teda myslím :-)


snake_01
18. 04. 2021
Dát tip

Dag: naopak, má to velmi podstatný přesah, možná ten největší :o) Je to latentně erotické a podzimní vítr tu zastupuje přerod dívky v ženu, nadzvedání sukně je obrazné pojmenování pohlavního dospívání... (zatím plně neuvědomělého).


Diona
18. 04. 2021
Dát tip

ahááá, takhle to bylo :-)))  Já myslela, že jsi šla s nákupem a vím jak chodím, když nesu těžký tašky...hlava vepředu nohy kdesi vzááádu. Akorát ty culíky už nenosím, checht

 


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip

snaku, pěkné, má to prima atmošku, ale chybí mi tam přesah.

Nějak mě to nezasláho. Upřímný smajloš.


Dagmaram
18. 04. 2021
Dát tip Diona, blacksabbath

Irčo díky. Jeli jsme autem a na přechod vběhla holčička a za ní její babička ověšená taškami. Je to o tom, že mládí jde často bezhlavě vpřed a stáří zatížené moudrem života ho vybízí, aby zpomalilo a rozhlédlo se. 

A je to i o vtíravém obrazu babičky s plnýma rukama, která jen bezmocně volá a může jen přihlížet, jak to dopadne.

Pokud vidíš další obraz, prozradíš mi jaký? 


snake_01
18. 04. 2021
Dát tip

K textu - nejsem si zcela jistý, kde má být kireji. Takto to vypadá, že jsou tam zlomy dva - na konci prvního i druhého verše. Možná by mi přišlo logičtější, kdyby pomlčka byla na konci druhého verše, protože první dva verše na sebe přímo navazují, ale chápu, že by tak došlo k sémantickému posunu...


snake_01
18. 04. 2021
Dát tip blacksabbath, Radmila Marie

Na podobné téma jednou jedna má studentka na vysoké škole napsala haiku, které znělo asi takhle (přesnou citaci si nepamatuju):

 

podzimní vítr ---

školačkám s aktovkami

nadzvedává sukně

 


Diona
18. 04. 2021
Dát tip Gora, blacksabbath

:-))

...jojo, hotovej přístavní nosič, jen ty culíky vlají jak vlajky : pozor těžkej náklad :-)


Gora
18. 04. 2021
Dát tip Diona

Pěkné, Dášo. Aspoň mně to přijde jako vícevýznamové senrju...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru