Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seIluze
Autor
Lami
Pomalu vyšla ze stínu
vrb, co na břehu se sklání;
není přelud ani zdání
koupe se nahá v řece.
Bláznovství...ale přece..
zatoužíš zčeřit hladinu.
Právě teď, tuto vteřinu
jedinkrát dotknout se dlaní.
22 názorů
Musaši - to bylo jako prevence, právě proto, že si jsem vědom možnosti více výkladů.Myslel jsem pouze na Li Poa.
Radovan Jiří Voříšek
19. 06. 2021mě jen malinko vadí zalomení prvního verše tak, že vrba spadla o patro níž
jinak mi to přijde milé a malebné
Lami,
ty sám přece prozrazuješ, že je ta básnička o luně.
V počtu "se" já nevidím žádný problém. V minulosti jsem naopak záměrně kupil zvratné "se", protože jsem rád psal básně o co nejvyšším počtu aliterací. Nemělo to však smysl. Eufonie, aliterace a hláskové řady už nikoho nezajímají.
cvrcka - ale ne.Máš asi pravdu, to jen já nedokážu najisto rozeznat tu správnou cestu.Jsem rád,že jsi v pohodě.Bylo to příjemné setkání s tebou.
cvrcka - nechme to tak.Jsou to tři cesty.Já si vybral jednu, možná špatnou, ale svoji.Kdybych to změnil, stala by se ta drobnost mým dítkem nevlastním.To nechci, mám ho rád.Děkuji za zájem a pomoc.
Gora - máš pravdu.Jsem asi slepý, že mě to netrklo.Bože, co teď s tím?Jsem už pryč, strašně daleko.
Litarts - Možná by bylo dobré napsat to do čtyř řádků.Okamžik vteřiny nesmí být obětován.Li Poa by to napadlo ve zlomku vteřiny.Ta myšlenka i provedení by bylo rychlé jako blesk.I když.My přece víme, že to tak nebylo.Zemřel najisto v posteli.Byl těžce nemocný přes víc než půl roku před smrtí.
ukrytá v máku, Tej - jestli opravdu, i jen malilinko potěšilo, jsem šťastný člověk.Děkuji.
cvrcka - není co odpouštět.Poznámka se týká patrně uspořádání dvoj a jednoslabičných slov ve třetím verši.Budu teď chvíli bojovat sám se sebou a uvidíme.Nelíbí se mi slůvko - to.
Ta utržená vrba z prvního verše zní násilně, neopeticky. Také rýmy "Hladinu - vteřinu", zní tvrdě. Tady bych obětoval ten okamžik vteřiny:
"Zatoužíš zčeřit hladinu,
právě teď, v tuto hodinu."
Miniatura s pěknou náladou...
cvrččina poznámka ke třetímu verši je trefná
třikrát se na malé ploše
cvrcka - šlo.Ale mně to sedí líp tak, jak to je.Li Po a Luna jsou aktéry.
Evženie Brambůrková - děkuji za návštěvu
Vrb, co se na brehu sklani. Prosim prosim. A jeste...treba neni to prelud či zdání. ....slo by? :)
Obraz pekny :)
Pěkné.