Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyprávěnka
Autor
Santi€
I.
Mezi kmeny a kameny
prašná pentlička polní stezky
- zarůstá s lety
šíje nejednoho dětství
za zahradou
tě vezmu za ruku
a za oči
budu ti vyprávět
II.
Na mezích za vsí
zpomaluje čas
v kmitavém stínu pod lípami
políbení
- to léto pošimrá tě na rtu
potisící jako prve
III.
Chvíle
jako lesní jahoda v dlani:
vedu tě brázdou v obilí
klasy se lísají k našemu pasu
vlčí máky
nestydatě vyhrnují sukně
ve starém sadu ztěžklé paže
klesají podél těl stromů
kdybychom teď nenašly
cestu domů
ztratíme se společně
nikoli sobě navzájem
15 názorů
SantiE, opravdu je zajímavé, jak se tvé prožívání, mateřství, rodinné vztahy prolínají s poezií. Básně pod jedním názvem Vyprávěnka gradují, odrážejí zásadní zlomy - pokud dobře rozumím - v životě, údělu tří generací, odhadují vzájemné city v mystériu budoucna. Přírodní lyrika prochází verši jakoby mimochodem... lehce milostně, letně.
Pozoruhodné básně přiřazující se volně k soudobému obrodnému neoimpresionismu. Tady ovšem s lehkou příměsí žensky směrované citovosti, kterou v robustnější mužské variantě, snažící se postihnout lyriku chvíle nebo situace pouhým popisem, nenajdeme. Velmi tedy záleží na volbě slov. Tady se jako kritik odmlčím, Jako čtenář si podtrhnu poslední verš 2. a 3. básně a zamyslím se nad slovy prve a nikoli.
Wow......To je boží!!!!!!...*/*************************************
To je tak krásné.
Zase jsem pokousaná od mravenců tam, kde by se to nemělo ukazovat :-)))
Milí, sama se ráda ztrácím v dřívějších postřezích, od nichž po 5 letech spějeme k pubertě.. Díky za reakce.
Krásná poetika, ženská v dobrém slova smyslu.
Působivý závěr.