Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyvrhel
Autor
Norsko 1
Vyvrhel
Vyvrhel,
takové pěkné slovo
a skrývá tolik
zákoutí
Tolik
temných stránek
lidské bytosti
která
ač to neví
každým činem
volá druhé o pomoc
14 názorů
Myslím, že vyvrhelů, kteří volají o pomoc je velmi málo. Naopak většina vyvrhelů, třeba sériových vrahů, je závislá na pozornosti lidské komunity. Chtějí být středem pozornosti, i kdyby kvůli tomu měli být sériovými vrahy.
Za básničku dávám tip. Její závěr je svým způsobem tak nějak optimistický.
Thea v tramvaji
26. 10. 2021Vyvrhel pěkné slovo? :))) Ale se zbytkem básně nelze než souhlasit.
Promiňte, tělíska, že už si nepamatuju váš přesný odborný název (latinum foliculum)
Sympózia. To je něco pro mě, zmizím a v suterénu chlastám s kotelníkem
Ne každý vyvrhel, Norsko, volá o pomoc. Někteří, stejně jako kojenci v děcáku vědí, že jim nikdo nepomůže, a tak nemarní čas a síly zbytečným řvaním.
Někteří, jako třeba já, se už nařvali dost, a když s úžasem zjistili, že jsou pořád naživu, tak se rozhodli naopak zkusit pomáhat ostatním.
Existuje mnoho typů, tříd, kategorií a kast vyvrhelů, podobně jako mravenců - pro laika jsou to prostě všechno breberky, ale to je zcela nepřípustné zjednodušení.
Jsou vyvrhelové dobrovolní, takzvaně poustevničtí (Outcastus Hermitus), dále vyvrhelové emergentní (Apostatus Accidentalis), vyvrhelové ekonomičtí (Hobo Vulgaris), i takzvaní falešní vyvrhelové turističtí, které nikdo nevyvrhnul, pouze vyhledávají společnost autetických vyvrhelů ze záliby, sympatií, potřeby změny nebo vzrušení, či následkem dočasného či trvalého pomatení smyslů (Singulus Confusaris), a další, a další, přiznám se že vyvrhelové nejsou striktně vzato můj obor, takže tady tě musím odkázat na odbornou literaturu a pravidelná vědecká sympózia.