Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestrom
Autor
atkij
pohladit kůru z výšky ramen
o tolik radši než přes leta
/v pokleku chrastí...
plamen kamen/
ještě pták život přilétá
u cesty moudré cesty marné
kořeny?
mizí bůhvíkam
k vnějšímu růstu uvnitř se stárne
tam kde se kmene dotýkám
17 názorů
Mnohovýznamové poslední dva verše, hádám, který význam je ten pravý
oslovilo
Forma vyznívá lacině, myšlenku zbytečně rozbíjí a komplikuje. Jinak, takové přirovnání stromu k člověku by stálo za kvalitnější básnické zpracování.
Snad nevadí, že ti pod dílko přilétl i pták Kočkodan... (pařezovitý smajlík)
Chtěl jsem napsat invenční moc pěkné. Vidím, že mě s tím předběhli. Tak alespoň navrhnu malou úpravu: k vnějšímu růstu se uvnitř stárne - //meziveršová pauza by se o něco prodloužila a poslední verš by získal na síle. Ale nevylučuji, že čtu špatně.
Moc pěkné.
ten konec úplně nemám ... ale vrátím se :) ten začátek je prostě skvělej, hravě melodickej ... plamen kamen, přilétá - tou dýlkou úplně hladí - fajn, fajn
To se mi zamlouvá,ne že ne.Po literární stránce velmi zdařilé dílo.Vidím v tom skutečný cit pro poezii.Psané jakoby zevnitř,zhloubi duše.Pěkně hezky krásně,tak mají vypadat básně.
Jitko......wow...........*/*************************************************
Zpěvná miniatura se silnými obrazy... víc vrstev - m.j. i sociální - povedená báseň, Jitko.
V básni je rytmus. Nebo lépe hudebnost, melodie. Navíc, mám slabost pro kratší texty. Zahřála mě jak "plamen kamen". Závěr pro mě ne úplně srozumitelný, ale nevadí. Úvodní část textu je nejlepší.
"ještě pták život přilétá" je *** metafora, tak ať přilétá dál a přináší další básně
...čím jsem starší, tím víc mě baví pozorovat stromy.