Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepočátek jara staví kříže
Autor
atkij
počátek jara staví kříže
dějiny píše v ostrém fontu
východní slunce horizontu
sytí se krví
kraji blíže
stínuje stromům holá těla
korunám četná prázdná hnízda
jen v uších paměť
živě hvízdá
jak loňskou vírou pernatěla
příroda sama jasnozřivá
/na spoušti lásku
utrpení/
zpívá kde nebe je a není
kde člověk ostříž
straka
skřivan
26 názorů
Taky souzním, možná to tam chci vidět, ale každý počátek jara mi evokuje pomíjivost, tady je taková jemná
Děkuji za přízeň, kterou jste básni projevili. Autorka si toho velmi považuje:)
Ostrý font mne upozornil a po posledních třech slovech už bylo jasné, kdo je autor.Je to jak podpis.
za mě je nejlepší ta poslední strofka, bo mě někam vede, kam? Nevím - ostříž, skřivan ...? :)
Dobře se mi četla
Pro mě naopak (ve srovnání s PavelK) poslední "ptačí" část je skvělá. Ale jinak souhlasím. Melodičnost, nápaditost, obsah.
Ze srdce všem děkuji a přeji, ať postupující jaro najde tu nejbezpečnější a životu nejpřívětivější cestu...
Ty vázaný verš umíš a já na tom nejsem tak, že bych se k němu dokázal erudovaně vyjádřit. Zajímavé je, jak si v tom umě schovala pravidelný verš abba, je v tom plynulost, ale pro čtenáře to je takhle překvapivější, plastištější, nápaditější. Pointu vnímám za slovem pernatěla. Poslední sloku bych tam mít už ani nemusel. Každopádně krásné verše.
Evženie Brambůrková
06. 04. 2022Kásné.
Skvělá. Ráda jsem pro ni v soutěži hlasovala a ještě raději jsem, že vyhrála.
I já byl členem početného hloučku Písmáků, kteří před ne tak dávnou dobou přispěchali k tomuto dílku se svým volebním hlasem. A necítím pražádné pochybnosti, jestli jsem učinil správně.
asi bych se pustil do rozbozu, ale shrnu to: výborná poezie
Pro mě jedna z nejlepších, které jsem od tebe četla.