Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zub

08. 04. 2022
11
8
246
Autor
Edvin1

double drabble 

Zub
Volali nám od zubaře. Z toho, co mi řekli, jsem byl v šoku. Zíral jsem dlouho na mobil v mé dlani, a až pak ho típnul.
“Je poctivej, nebo jenom blbej?” uvažoval jsem nahlas.
“Říkal jste něco?” ozvalo se z mé dlaně.
“Ne, nic,” vyhrkl jsem a mobil tentokrát vypnul pořádně.
Hlasitý hovor přilákal mou paní.
“Co to bylo?”
“Volali od zubaře, že ti vytrhli nesprávnej zub.”
“To snad není pravda!” vyšeptala. Špičkou jazyka si ohmatávala bolavou dáseň.
“Taky jsem tomu nechtěl věřit,” řekl jsem. “Ale vlastně proč ne? Doktoři klidně amputujou nesprávnou nohu. O nůžkách zapomenutejch v břichu jsi neslyšela?”
“To myslíš vážně?”
“No, dělat chyby je lidský. Prej ti ten zub poštou vrátí.”
Chtěl jsem ji ještě potrápit, ale jí se náhle hněvem prohnulo obočí: ”Dědku, ty mě šidíš!”
“Proč myslíš?”
“Páč mě žádnej jinej zub nebolí!”
Rozhihňal jsem se.
“Řekni, co vlastně chtěli?” řekla přísně.
“Povídali, že to špatně spočítali. Stovku nám vrátí.”
“Tak tohle tu ještě nebylo! Že jako ten náš zubař svejm hladovejm děckám utrhne od pusy a dá nám? Cos jim na to řek?”
”No přece že pana doktora pozdravujem, že je jako fešák, a že mu zůstaneme věrni až do smrti smrťoucí.

8 názorů

Markel
19. 04. 2022
Dát tip

líbilo *, taky občas ze sebe udělám blbce, dle mého manžela, když vrátím v obchodě špatně vrácenou částku a nebo...už toho bylo víc. Já bych si ty věci či peníze neužila, už to tak mám v hlavě poskádaný :-))


Zbora
11. 04. 2022
Dát tip

Koukám, že Tvoje žena se s Tebou nenudí. :)


Dám se podat...nebo poddat?


Edvin1
09. 04. 2022
Dát tip

Janina: Ironie - v naší společnosti se poctivec pokládá za blbce. A taky naopak. Takže jsem byl z toho dost zmatený. 

Aleš: No tak jsem zase tady. A píšu zase odjinud. Hádej odkud.

Gora: Máš svatou pravdu. 


Gora
08. 04. 2022
Dát tip

Příhoda, kterou napsal /nejspíš/ život sám...

Taky se divím, že tě udivilo platba směr doktor/pacient, Edvine. Komu čest, tomu čest.

Ale manželku jsi vypekl pořádně - po svém:-).


Tebe jsem tu dlouho neviděl!

Poctivý neznamená blbý...


Janina6
08. 04. 2022
Dát tip

Pěkná miniatura. S tím vracením zubu poštou jsi mě pobavil :-) Ale uvažovat, jestli je ten doktor "poctivej nebo blbej", by mě teda nenapadlo. Proč blbej?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru