Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNEZVALOVA TŘEBÍČ / Mezičas 2022
Autor
atkij
... ve čtveřici se mnou i další tři Písmáci - Santie, Safián, Zbora
40 názorů
Nemusíš, říkám to pro zajímavost. Karel Teige je tuším článek Manifest poetismu, objasňující Manifest poetismu (zmíněná olf. poezie str. 588) a Mejla Hlavsa/Jan Pelc (první vydání tuším Maťa) byl žánr rozhovoru, při němž se dotazující novinář takřka nedostal ke slovu. Chtěla jsem naznačit, že úskalí mohou být netušená. Budete-li podávat občerstvení v průběhu pořadu, potřebujete tomu uzpůsobit rozestupy nebo formace sezení (lze se inspirovat Divadlem Viola) a nepodcenit kapacitu zázemí.
Poradím zdarma, pokojně pročítej poezii.
Silenko, jasně... beru to tak ... mám se jestê moc co učit, načítat. Blíží se léto a dny dovolených, pokusím si tyto sbírky pořídit. A už i doma se mi hromadí plno nepřectených knih a sbírek a Tvarů ...
edit. oprava interpunkce
atkij, já ti to nekritizuji, pokouším se tu dodat akci zpětně šmrncovní koncept za každou cenu a rozesmát tě aspoň už teda, protože co teď s tím.
Upozorním rovněž, máte-li, ne-li doma, v knihovně legendární knížku od Hlavsy a Pelce Bez ohňů je underground, doporučuji pozornosti Mejlovu bájeslovnost stran úskalí s podáváním občerstvení na poetických čteních pořádaných Jirousem a Bondym. (tuším, že tak)
Olfaktoriální poezie je taková, která je prostoupena vůněmi, nejlépe parfémů, květin, benzinu, drog apod. Mohu-li to říci lidovým jazykem, ty Teigeho hlody stojí za řeč.
Majaksi, s tou pauzou by to bylo opravdu lepší. Také jsem v ní doufala, ale nebyla jsem hlava akce. Tak snad příště. Vždycky je co vylepšovat.
Silene, díky za náměty. Třeba příště více popustíme invenci uzdu. A štrůdl byl jedlý pro všechny, pečený s láskou. 8 nohavic. Z toho tři zůstaly doma. Dokonce moje máma, odbornice na listové těsto si ho jestě v neděli pochvalovala (poslední tři kousky), jak listuje...ale přiznala jsem, že kvůli úspoře času bylo již rolované z Penny...
Díky, usoudila jsem tak.
Možná právě celá VNT, možná průnik dělá sám efekt "veřejné" poezie. Olfaktoriální poezie jak vystřižená s tím štrúdlem, zejména kdybys ho polila benzinem jako filmaři Mrazíka, aby se při natáčení nedejbože nesežral. (Olfaktoriální: Kdyby vás zajímalo, kde jsem ten termín vyšpárala, tak u Teigeho.)
Tak příště odtančit kousek z Abecedy! Ať to má úroveň jak z pražské kavárny.
Silene, upřímně ne...
Jednalo se čistě o svobodné vyjádření každého vystupujícího včetně výběru svých textů. Dopředu jsme si určili jen pořadí...
Více se k Nezvalovi odkazuje dvouměsíční Velká Nezvalova Třebíč...příští 2025.
Nechci vám do toho vstupovat, ale... Anton Ego!
atkij, mělas nějaký koncept v souvislosti s avantgardou, poetismem etc.? Či nikoli?
...to bude asi tím úprkem. Vše bylo pro návštěvníky nachystáno ihned po bàsnickém bloku, před koncerty...v zadní části sálu. Asi ses díval správně jen žádoucím směrem dopředu;) I když jeden posluchač sebou občas škubnul, jak klimbnul. Často jsem měla štěstí, že jsem na něj při recitaci zamířila pohled a on pak koulil očima. Skoro mě rozesmál. Snad jsi to nebyl ty? Byl totiž jinak velice pohledný...:)
Další Mezičas bude opět za rok. Takže jsi vřele vítán jako vystupující a budeš to mít zadarmo;)
A dal si alespoň víno, chlebíčky, případně můj štrůdlík?
Mám anketní otázku. Dodává-li autorský přednes textům nový rozměr i vystoupení z komfortní zóny, mohl by mi někdo poradit, jak se mají k věci postavit již zesnulí tvůrci z časů absence pořizovaných audiozáznamů? Ba dokonce co se situacemi, kdy záznamy existovaly a byly zničeny, nedochovaly se? Autorský přednes je jistě pozoruhodný zážitek, ale jeho základem by měla být kvalitní poetická práce sama o sobě. V tomto ohledu si nemá smysl nalhávat cokoli jiného.
V rámci zájmu o festivaly Seifertovy Kralupy a Nezvalova Třebíč jsem narazila na níže přiložený archivní záznam. Hudební zpestření je velmi sympatické, ovšem jakkoli řadím Vítězslava Nezvala mezi opravdu výborné básníky, jeho vlastní recitace mi na narozdíl od jiných k srdci zatím příliš nepřilehla, což je ovšem v daném kontextu snad i nepodstatné, chci podotknout něco ještě trochu jiného. A sice, co udělala Nezvalova Třebíč básni Edison v roce 2015, to bych nepřála nepříteli, a že jsem člověk přející.
Závěr? Někdy může i dobře napsanou báseň či skladbu totálně zmršit recitace autorská, jindy agilní pojetí interpretů. Někdy se samozřejmě může jednat o krásný zážitek.
Irenko, děkuji, hlavně za Tvé, na poslední chvíli naplánované, vystoupení. Všichni jste byli báječní. Autorský přednes dodává textům nový rozměr i vystoupení z komfortní zóny. Vždy jsem ráda za taková setkání. Moc si toho považuji.
Díky i Honzovi za jeho klid, nadhled Safiánovi za kultivovanou moderaci, objevné myšlenky a souvislosti.
Zdenko, nemoc dítěte je pro mámu vždy bezkrompromisní. Budu se těšit příště.
Bezvadná akce... plný sál, skvělí muzikanti. Vlastní básně přednášeli autoři za Třebíčska, svůj blok měli také písmáčtí autoři.
Příjemným překvapením byl např. Ondřej Trojan, mladičký básník...
Hanko, také už jsem to zjistila:)
Radovane, tak třeba příště. Od místních autorek jsem slyšela, že jsi velmi zábavný ... a se šlemi:))
Petře, tak to je skvělá zpráva:)
Radovan Jiří Voříšek
14. 05. 2022Ať se akce povede, mrzí mě, že se nemůžu zúčastnit.
Nenaběhla sis, atkijko. Městská knihovna Třebíč připevnila i visačky, ale i tak třebas Safiána podle tvorby dávno dobře znám, to neke. Kdepak Vítr Safián, tu jde o knihy v kůži vázané. Ani mi nepřipadlo, že by se v posledním čase byl nějak tajil, spíše naopak.
Kéž už by ale všichni organizátoři a účinkující přestali psát o jakési pandemii. Žádná nebyla a není, jen sprosté politické zneužití medicinského problému a maskovací taktika jiných průserů. No tak... nepodporovat!
Lidičky ahoj. Plakátkem jsem si možná trošku naběhla. Ale jak jsem koupila, tak prodávám. S profilovkama, tvářičkama;)
A co se týká podoby kohokoli. Včetně mě...Když se nechám desetkrát vyfotit, pokaždé budu vypadat jinak. Ale tak nějak podobná si vždycky trochu budu. Jde asi hlavně o to, aby byl autor identifikovatelný. Zatím se mi nikdy nestalo, že bych někoho jen na základě fotky nepoznala...;)
... a Safián je ten nejsympatičtější, s nejmilejším kukučem a moc milý, příjemný muž.
Věřím, že akce bude po všech stránkách moc fajn....
law zmínila Žambocha. Super bude jistě i Roman Hampacher...
Hani, je to asi tak jako o té poloprázdné nebo poloplné sklenici. Každopádně nikdy není zcela jisté, co se bude (myšleno hlavně obrazně)pít :)...a děkuji.
Zbora už takhle nevypadá? Tak to nikam nejedu...
Norskej, no já se samozřejmě kontroluji každý den v zrcadle a je to čím dál tím lepší.
Šmankote, už jsem zase při dnešku socializovaná.
Doufám, že mě mají všichni rádi jako obyčejně a jen zlehounka se jim potřásává ruka nad tlačítkem Smazat profil.
Tak ale byl to celkem hezký kluk, buďme shovívavá. Leni, a omlouvám se, to víš, vytáhnu posuvné měřítko a jedu. Neudržela jsem se.
To se hravě pozná z tvorby. A4.
Hezky si to užijte, když vás to naplňuje, samozřejmě.
atkij, přeji, ať se Ti akce líbí.
chtěla bych se zeptat, který z nich je Safián, díky
Thea v tramvaji
13. 05. 2022Který je Safián? To by mne zajímalo :) Jinak vás ostatní už poznám... Jitku, Santie i Zboru.
juuu, se Žambochem :) škodaže to není víc za rohem ... Sluší ti to, ta společnost :)
Evženie Brambůrková
12. 05. 2022Určitě to bude skvělé.