Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesebemodifikující báseň
Autor
Danny
když změníš jediné slovo v této básni
přestane fungovat
inu, kdo nerozumí nějakému kódu
neměl by jej naslepo editovat
10 názorů
to zní výhružně ... nedbalost je osud :D nebo nástroj nebo neo :D nebo záměr - pak to není nedbalost (doufám, že už jsem báseň dostatečně změnila - nedbale odcházím :) Jo - a není to báseň (jako kdyby to nestačilo)
Hezká hříčka.
Mimochodem, jak se pozná, že báseň funguje (či nefunguje)?
Danny, tak to se fakt moc moc povedlo! :0))))
A já už tě podezřívala, že jsi tak geniální ajťák, žes tu báseň naprogramoval, aby se sama měnila a doháněla čtenáře k šílenství... Tady je názorná ukázka toho, jak nechtěná změna může být někdy lepší, než původní záměr! Tohle mě pobavilo snad nejvíc za celý týden! :0)))))
Lenochode, v tom, že jsem to změnil, je právě ta sranda, ale je nechtěná: já to napsal původně se záměrem to mít tak, jak to je, akorát když jsem si to po sobě četl, tak jsem zjistil, že tam mám třikrát slovo "měnit" a pravůbec se mi to nelíbilo, tak jsem v názvu dal "modifikovat" a na konci "editovat", tečky a čárky jsem neměnil :)
PPPS: A teď mám navíc pocit, že tam před chvílí byly i nějaké čárky a tečky a teď tam zůstala jen ta za inu... A jak to bylo původně s velkými a malými písmeny, to si už vůbec nevzpomínám! Danny, jestli mi napíšeš, že se na té básni nezměnilo vůbec nic, tak se z ní asi zblázním!
PPS: A bylo tam vůbec původně slovo editovat? Škoda, že nemám fotografickou paměť! Pěkně si hraješ se čtenáři :0) !
PS: Nezměnil jsi náhodou název, než jsem stihla napsat kritiku? Ze sebeměnící na sebemodifikující?
Hned se mi vybavil Terry Pratchet a jeho věta: "Změníš-li (i nevědomky) příběh, příběh změní tebe..." A také se mi vybavil film Pekařův císař - jak ten alchymista chtěl vytvořit lék na omlazení a protože tomu nerozuměl, stvořil skvělé leštidlo na podlahu a když pak po něm klouzali a padali důstojní pánové, tak císaře záchvaty smíchu ve skutečnosti přeci jen o zlomeček omladily...
V IT světě to bude přesně, jak říkáš, ale v životě se nechtěné či nezodpovědné změny stávají a někdy je vedlejší neplánovaný produkt lepší než původní záměr :0).
Hezké zamyšlení, které odhalilo jakési mé vnitřní rebelství (úplně první myšlenka byla na to, které slovo by se dalo změnit a hned jsem měla i vybráno, že by to mohlo být slovo inu... Ale proč, to nevím, zkrátka z rebelství - asi jako ve filmu Obecná škola, když pan ředitel vyhlásil zákaz lízání zmrlého zábradlí a kráce na to muselo být odmraženo ze zábradlí celé hejno rebelů...)
tip :0)