Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV čekárně se mnozí přesvědčí, že čas každou bolest vyléčí -
Autor
Nami 99
Proč se u doktora tak dlouho čeká,
než přijde řada na člověka?
Na to zná odpověď každý z nás.
bolest a rány hojí čas.
Kdo v čekárně půl dne stráví,
v ordinaci už je zdravý.
18 názorů
Utgare, je-li poptávka, nabídka se nemusí zvětšovat. Za víc peněz, méně muziky. Kdo z muzikantů by to nechtěl.
Prosecký, máš pravdu. Když k ní přidáme trochu ideologie, dostaneme žhavou současnost. Nemám na mysli ani tak zdravotnictví. To už řadu let, podobně jako jiné obory, nám dává najevo, že řád je nad funkci, tedy i nad zdraví. Tento proces tu veřejně v mnoha oblastech probíhá nejméně 15 let (byty, trhy - nejen s energiemi, třeba i s květinami atd). A my mu tleskáme,
NEJEN U ZUBAŘE SE TOTÉŽ DĚJE, ALE I MŮJ POČÍTAČ - JAKMILE POVOLÁM NĚKOHO, KDO TOMU ROZUMÍ, KDO MI HO NAPRAVÍ, DOKONCE STAČÍ KDYŽ ZAVOLÁM NĚKOMU A O RADU POŽÁDÁM, KAM MÁM KLIKNOUT ATD...TAK ON JE V POŘÁDKU. Počítač.
Raději tam nechodím a je mi dobře.
Prosecký, teoreticky je zapotřebí navýšit cenu produktu či služeb pro dosažení rovnováhy, jenomže bacha na posun křivky a sám tuším uznáš, že zde opravdu vlivy jsou.
"1. Prosecký - Seriozní vědci si narozdíl od ekonomů..."
Odpovídám: Ekonomové jsou právě tak seriózní jako sociologové, psychologové ...
"Poptávka po elixírech mládí, létajících kobercích, perpetuu mobile a teleportu je enormní ..."
Odpovídám: Po neexistujících produktech není poptávka žádná. Poptávka není sen nebo touha, ale objem prostředků, kterou jsou spotřebitelé ochotni vynaložit.
"Pro přímé vyvrácení obecné platnosti zákona poptávky a nabídky není třeba chodit daleko - ačkoliv je hlouposti je mezi lidmi stále více, přichází lidstvo kolektivně stále dráž (globální energetická krize, změny klimatu, atd...)"
Odpovídám: To už vůbec nemá logiku. Zaprvé nevíme, estli je hlouposti stále více. A to že lidstvo přichzíí stále dráž, souvisí se zcela jinými procesy.
Diskutujme, prosím, korektně. Témetame bylo, proč je vysoká poptávka po zdravotních službách.
blacksabbath
10. 09. 2022Aha....dík - proč se tak načekám - už vím
Přišel stařík do čekárny,
hledat místo, otče, marný,
život získal příchuť blínu,
nejradši by upliv slinu,
obsazen i každý z klínů.
Jako na každém trhu i na trhu se zdravím platí zákon poptávky a nabídky. Klesající cena znamená rostoucí poptávku a klesající nabídku. Protože cena zdravotní služby je pro pacienta zdánlivě nulová,, je ochoten obětovat čekaní na ni hodně času, protože ten je pro mnohé z nás také zadarmo. A vice versa: Protože cena je nízká, je nabídka třeba u zubařů nedostatečná. To je učivo prvního ročníku obchodní akademie. A Jaké je řešení? Ptejte se, odpovím.
aleš-novák
10. 09. 2022Hodně nemocí se léčí opalováním. Kam nemůže slunce, chodí lékař.
A mezitím vám ještě uvaří
hlad s žízní, ti nejlepší kuchaři.