Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seManželka rozvod nepřipouští. Žena se jen tak neopouští -
Autor
Nami 99
Manželé se spolu trápí,
u stolu i na kanapi.
"Je to nahoru a dolu,
víš co, rozvedem se spolu.
A snad mi jenou odpustíš."
"Ne miláčku, říkám znovu.
Vzal si si mě jako vdovu,
jako vdovu mě opustíš."
16 názorů
Rozvod nepadá v úvahu!
Ty jsi snad upad na hlavu?!
Rozvod velký posměch sklidí
Co by tomu řekli lidi.
Zamkla a usedla ke stolu
Odejdeš jen přes mou mrtvolu!
Ještě mám v záloze řešení prosté
Plánuju si ho snad už po sté
Od hlavy k patě sjela si borce
Rozdělím si tě na menší porce
Že jsi prý jen z mé lásky ty syt
Že mě budeš na rukou nosit
Slibovals mi jako nevěstě.
A já tě teď roznesu po městě....
Manželka s mužem v rozepři se střetá.
Miláčku, na to vezmi jed:
Odejdeš-li, pak holt z tohoto světa,
opakuji to naposled...
Tomu se říká ,,nadějné vyhlídky" :-)))
PS : Jen pro jistotu upřením, jak to vidí odborníci.
Snovačka jedovatá (Latrodectus mactans), případně též snovačka kalichová, ale široce známá pod názvem černá vdova, je vysoce jedovatý pavouk z čeledi snovačkovitých původem ze Severní a Střední Ameriky. Je rozšířena v mírných až teplých pásmech a vyskytuje se v mnoha rozličných druzích, často s velmi odlišným zbarvením. Navzdory své pověsti je velmi užitečná. Prostřednictvím predace reguluje populaci různých škůdců a nepříjemného hmyzu, čímž se podílí na přírodní rovnováze
Období rozmnožování nastává na jaře nebo v létě. Snovačka jedovatá se množí pohlavně. Samice vypouští zvláštní výměšek, který přitahuje samce žijící v okolí. Před pářením vytvoří samec malou pavučinku, do které uvolní své sperma, jenž pak nabírá do pouzder na konci makadel. Poté se přiblíží k pavučině samice a opatrně na ni poklepává, přičemž vytváří různé „rituální vzorce“, aby samice pochopila, že není potrava a s jakým záměrem ji navštívil. Ke kopulaci dochází, když samec zasune své pedipalpy (naplněná pouzdra – bulby – na makadlech) do spermatických otvorů samice. Samice dokáže spermie i uchovávat („uskladněné“ spermie mohou být použity k oplodnění několika snůšek po dobu asi dvou let). Po spáření samice samce příležitostně zabije a sežere (někdy ho začíná požírat už během kopulace) – takzvaně „ovdoví“, kvůli čemuž dostala i svůj alternativní název černá vdova. Tato praktika však byla vypozorována hlavně v laboratorních podmínkách a tedy za stísněných podmínek. Není proto jasné, jak často k ní dochází v přirozeném prostředí (názory odborníků se liší), načež se předpokládá, že kanibalismus nemusí nutně souviset s „vražedným“ apetytem samice, ale možná jen s fyzickou neschopností samce pavučinu opustit (např. z vyčerpání). Avšak podle novější studie z roku 2021 k tomu dochází poměrně často, v 70 až 85 % případů, přičemž starší, zkušenější samice zabíjí častěji. V některých případech jsou samci sežráni dokonce ještě dřív, než vůbec k páření dojde. Na skutečnost této hrozby reagují i samotní samci, kteří dávají přednost dostatečně nasyceným samicím, což poznají podle toho, jaké signály (vibrace) samice skrze pavučinu vydává, nebo na základě feromonové komunikace a chemických látek usazených v pavučině (chemotaktilní receptory umožňují samcům detekovat rozdíly v příjmu potravy a hmotnosti samic).
Tak manželčin názor (poměrně očekávatelný) známe. Jak dopadlo hlasování?