Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a teraz niečo pravdepodobne vytrhnuté z kontextu

29. 10. 2022
10
9
233

 

pes je vlk 

to mi žiadny sapiens z raja nevyvráti 

skús dať gaučovému miláčikovi kus surového 

ožije 

a navždy 

 

pri každom úhľadnom novotvare psej stravy 

zatúži po úlovku 

ešte nevychladnutom 

roztrhanom halabala 

respektíve v smere chuti a odolnosti materiálu 

so srsťou 

kožou 

chrupavkami 

vnútornosťami 

a ostražitosťou v súmračnom lese 

 

biele kosti 

čierna zem 

 

skúsenosť vykryštalizovala vetu 

život sa vracia do starých koľají


9 názorů

No, říká se, že pes je jediné nové zvíře, které (spolu)stvořil člověk :) (pes se liší od vlka především tím, že mu z mozku ,,zmizely" vrozené impulsy (instinkt) utíkat před člověkem; - a naopak, pes má tendenci člověka, s nasazením svého života, před vlky (ale i sebedestruktivně  i před medvědy, a veškerou další, i mnohem silnější divokou zvěří, než je on sám :) ) ochraňovat  :)pes, na rozdíl vlastně od všech zvířat dalších, je ochoten od člověka dlouhodobě snášet i mnohá příkoří,..., pes je ochoten se za člověka doslova i obětovat. :) )

(( ...)).

Bylo také pozorováno,  že zdivočelí psi tvoří svoje smečky, ale s vlky se nějaký ten pes spojí pouze výjimečně (otázkou je, zda Bílý tesák od Jacka Londona například nebyl pouhým výplodem jeho fantazie :) ).. .

(( ...)).

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Samozřejmě, masožravost psům ale asi zůstala :)


Je to možné, ale můj pes to nebude.


jo.....zákony přírody!


Alegna
29. 10. 2022
Dát tip

Je to tak


Jamardi
29. 10. 2022
Dát tip

Dobře jsi to napsala.

Viděla jsem film. Muž byl uveden nebo uváděn do minulého života, kdy byl psem. Pak líčil svému příteli své zážitky - jak lovil, jak ho to bavilo a jak mu chutnala kořist se srstí a vším ostatním. V té chvíli je poslouchala za dveřmi jeho kuchařka. Pak s někým o tom mluvila a řekla: "Vím co mu chutná, ale dělat to nebudu. " Bylo to moc dobře zahrané, byl v tom částečně projev ochoty a z větší části projev pohoršení.


Kočkodan
29. 10. 2022
Dát tip

Maru, mám pro tebe dvě zprávy. Jednu dobrou, druhou špatnou. Lidi chtěji většinou nejdřív slyšet tu dobrou, ale já ti to řeknu (napíšu) podle sebe, jak bych to asi chtěl slyšet sám – tedy začnu tou horší.

Když si tebou popisované představuji, moc se mi to nelíbí.

Napsala jsi to moc hezky.

(mírně ambivalentní žmurk)


Andreina
29. 10. 2022
Dát tip blacksabbath

Maruško, zásah do černého, to je příroda, její zákony a žádné granulované mrzačení psí přirozenosti s tím nic nezmůže.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru