Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citoví rejdaři

30. 11. 2022
0
6
276
Autor
helgard

Napadlo mne, jaké by to bylo, napsat něco o lidech, kteří nemají s lidmi zas tak moc společného, ale přesto je zákon chrání jako nás občany...

 

Posmátí kladivodové ze žeber vytahují máky 

aby posnídali ale ne před svítáním

listí zajiskřilo umírajícím květům máty

a sníh se letos obětoval svým táním

 

na malých slibech testujeme svá kdyby 

a na velkých roštech rozhrunujeme svá proč 

mezi bělicemi se pohybují i velké ryby 

a někdy nějaká si řekne ...skoč. 

 

podzimní jiskry ukradly létu berličku 

vlaštovky už nesedí na drátech, jsou teď wi-fi

a to si ještě cvrlikají takovou perličku 

že starý magneťák, zkouší zahrát hi-fi.

 

pavouka z podprsenky lovit netřeba 

když nechceš to a nemáš to ráda 

tak se skrč až dolů k botám do bláta 

a zkus ho vylákat ven kamaráda. 


6 názorů

helgard
11. 12. 2022
Dát tip

Nemám ve zvyku posílat lidi někam...Tohle byla vyjímka a ještě ve veliké nadsázce od skutečného poslání někam....navíc bych to ani neudělal. Prostě bych ti vůbec neodpověděl. Nečekej ode mne nějaké nepříjemné chování, není vůbec důvod. Avízo na co? Tady ta komunikace stačí. 


Gora
11. 12. 2022
Dát tip

Přestaň s posíláním lidí někam a podobně, příště aspoň pošli avízo.


helgard
10. 12. 2022
Dát tip

Zezulinko....To je tvůj oblíbený volný verš...Najdi si tam kde chceš,co chceš...Pro tvé info je to o ničem...Jen jeden velký jinotaj a můžeš tam najít mexického basketbalistu, jak loví eskymáka na rogalu, ale protože mu došly šípy, tak použil prak, do kterého mu ořechy nosí taková ta potvora veverka od Pixar studia...nevzpomenu si kde ta píčovinka byla, možná Doba ledová...je to jedno....Prosím tě zapomeň, že jsi to četla...Je to přesně ta sračka, zapadajcí do "tvé" kategorie jinotajů, ale proč se ti to nelíbí, to mi hlava nabere....Že by málo fantazie? Musíš se koncentrovat :-) :-) A děkuji moc, že jsi mi dala za pravdu. Volný verš je úplně k ničemu...Zkus někdy vázanou báseň bez jinotajů a popovídáme si opravdu vážně. Měj se fanfárově Zezulinko. 


helgard
10. 12. 2022
Dát tip

Gora....děkuji za upozornění na magneťák, opraveno, tam jsem vážně udělal překlep ale pozor !!! ...."rozhrunujeme" je tam úmyslně...to je děsně tajný jinotaj/metafór...takové slovo dalo práci a skládá se ze slov "her/hra/hry  Run/runa/runy a pak ještě musíš vzít první dvě písmena RO a pak písmena JE a máš ROJE - to je jako roje včel, roje run, roje her....to je děsně složité básnění a takový je holt volný verš, a pokud ti na něho nestačí fantazie, běž si stěžovat jinam a nebo běž zkrátka do prdele :-) ....Jinak se omlouvám, že jsem se snížil k tomu takovou sračku pověsit na veřejno. Já sám absolutně nevím, o čem to je a napsal jsem to za 54 vteřin bez přemýšlení. Protože, to je přesně volný verš, jak Vyšitý....celou sbírku ti napíšu za večer....:-) Nechme toho. Děkuji moc za ten magneťák. 


Gora
08. 12. 2022
Dát tip

Kdybych nečetla anotaci, netuším, co tím chtěl autor říci. Máš v básni překlepy, např. a na velkých roštech rozhrunujeme svá proč 

že starý magněták, zkouší zahrát hi-fi


Zuzulinka
08. 12. 2022
Dát tip

no tak to už chápu, takovéhle rýmovanky píšu kamarádům a kolegům k jubileům nebo výročí, vždy se báječně pobavíme:-) - rým máky - máty se ti fakt povedl a ta poslední sloka, to je opravdu kvalitka k zapřemýšlení, tam ten rým aby člověk hledal lupou?.... no, aspoň vím, s kým jsem měla tu čest... tomuhle se opravdu nemohu vyrovnat, a po pravdě ani nechci


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru