Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rasová otázka

08. 12. 2022
13
9
361
Autor
trojort

    „Co je kurva duchovního na tom, když se lidé mrskají důtkama až z nich stříká krev?“ ptal se policejní pes pouličního Vořecha.
    Hrozně se nudil, protože mrtvolu už našel a teď si ho nikdo nevšímal.
    Jinak by se s někým takovým rozhodně nebavil.
    Taky potřeboval vyhnat z čumáku pach tlejícího lidského těla a tenhle Vořech se k tomu náramně hodil, protože na něm viselo pachů nepočítaně.
    Proto mluvil také tak hrubě, protože jinak to neměl ve zvyku.
    „Když jsem měl ještě pána,“ přehodil Vořech nohu přes nohu, „tak ten vykládal jak ho třískala jeho matka důtkama. Musel vždy vstrčit hlavu pod peřinu, aby nebylo slyšet jak křičí. Neměla na to nervy ho poslouchat.“
    „Nějaká duchovní rodina,“ pokýval policejní pes hlavou.
    Byl dobře vycvičený.
    A hlavně dál nasával pachy za svého kolegy jako by četl čerstvé noviny.
    „Moc dlouho sem tam nevydržel. Chtěli abych štěkal na cizí lidi a když jsem to nedělal, tak se mě pokoušeli vychovávat taky duchovně,“ řekl Vořech a odfrkl si.
    „No ale to je naše práce,“ ozvala se v policejním psovi disciplína.
    Disciplína vychází zevnitř, ale převážně jí do vás hustí zvenčí.
    „Možná tak tvojí rasy,“ mrkl na něj s ironií Vořech. „Kdežto moje rasa má ráda volnost a žádnou zbytečnou buzeraci.“
    „Co to má společnýho s rasou? Pes je pořád pes,“ nehodlal ten policejní ustoupit ze svých zásad.
    „Ale...,“ natáhl se Vořech na záda a rozvalil se tak, že roztáhl nohy a vystrkoval na svět genitálie. „To je ale kravina. Rasa je přece vždycky důležitá. Už jsi někdy viděl Vořecha, že by byl u vás ve službě?“
    „U nás jsou ti nejlepší z nejlepších,“ vyjádřil se nadmíru pyšně policejní pes, protože přeci jen pociťoval, že on patří k lepší rase.
    Ale moc dlouho mu to nevydrželo, protože v ten okamžik zaslechl píšťalku, kterou slyší jen psi a aniž se rozloučil tak spěchal k svému pánovi.
    Vořech se převalil zpátky na břicho, protože i on slyšel zvuk píšťalky a potřeboval si odfrknout, jak mu byl nepříjemný ten zvuk.
    Jukl jedním okem do prachu, který zvedl ten policejní pes a hlavou mu proletěly myšlenky:
    Nejsem rasista...ale stejně...
    A spokojeně usnul.    


9 názorů

Můžeme nominovat do Povídky měsíce...?


trojort
14. 12. 2022
Dát tip

---díky za přečtení


bixley
13. 12. 2022
Dát tip trojort

I psi mají různý pohled na svět. Dobře vystižený rozhovor.


Štírka
09. 12. 2022
Dát tip trojort

Disciplína zbavuje povinnosti myslet a zvažovat – stačí poslouchat – jo výcvik to je disciplína sama za sebe – svoboda vořechů Je v lidské kategorii za mě lepší než v kategorií psí


Alenakar
09. 12. 2022
Dát tip Gora, trojort

Připomenulo mi to Ezopovu bajku Vlk a pes. Tam se ale rasismus neřeší. Řeší se tam jen svoboda.

Je zvláštní, že jistí lidé mají vždy psi, kteří se jim podobají buď fyzicky nebo duchovně. Můj soused měl brazilskou filu a když o ni přišel, pořídil si dobrmana.

Možná, že časem ale "korektní" lidé rasy psů zakážou. A nejen psi, ale i jiná zvířata s rodokmenem, například králíky. Šlechta přece byla zrušena. Tak jakýpak rodokmen?  Tip.


Bříza
09. 12. 2022
Dát tip

- já bych na tyhle podvratný projevy nasadil prokurátora (o) Stříže . . . 

Začíná to myšlenkama - a kde se to zastaví ?!

*


Alegna
08. 12. 2022
Dát tip trojort

jj jsem vořech, věta o disciplíně sedí ....


Evženie Brambůrková
08. 12. 2022
Dát tip Alegna, trojort

Taky mám raději volnost pro sebe i svého psa. Na vodítku je jen za šera u silnice, aby ho něco nepřejelo. Máme dobrovolné přátelství.


Kočkodan
08. 12. 2022
Dát tip trojort

Já jsem si po dočtení tvých dílek voříšskovsky ještě nikdy neodfrknul. A i do budoucnosti to považuji prakticky za vyloučené.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru