Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSrdceklam
Autor
Lami
Po cestě kdesi ztratilas
s hedvábnou stužkou zlatý vlas,
který se třpytí zvláštním jasem
a po tvé kůži svěže voní.
Mám skříňku;
vložím ten vlas do ní
a s pentlí k tobě přispěchám.
Vím,
je to přelud. Krutý klam.
Nepovíš nikdy vlídným hlasem:
"Tu stužku dávno ztratila jsem.
Cítím se šťastná, že ji mám."
12 názorů
Jamardi
Ten, který není básníkem ví, že Ona je již příliš vzdálená a těmito několika řádky chtěl pouze vyjádřit svůj smutek nad reálným stavem a chybami z minulosti, jichž se dopustil.Nicméně to, že nic se nemůže vrátit k původnímu stavu je mu jasné.Záležitost je stará 23 let a tak jistě nikoho nepohorší a nikomu neuškodí.Chtěl by jí říci, jak moc lituje toho, že nebyl tím, kým být měl.Snad nemoc, kterou trpí od mládí, ho může omluvit.Ona ovšem nikdy nečetla ani řádek z toho, co napsal.
blacksabbath
03. 01. 2023líbí se mi
Citlivě napsaná zpověď o nenaplněné touze. (Předpokládám, že jí básník stužku nikdy nedal, protože by se snadno mohlo stát, že by s úsměvem poděkovala a tím by to skončilo.)
Pro mě brilantní záležitost, jak jsem psal již v komentářích v soutěži. Jednak je to umně zveršováno - ale současně je to vypointované, má to cit. Tato báseň je pro mě hluboce intimní zpovědí.
Mile starodávné, líbí se mi.
pridávam sa k Alenakar, veľmi sa mi páči ľahkosť, plavnosť veršov... a obsah tiež..
tak trošku ako v rozprávke, vybavila sa mi Princezná so zlatou hviezdou na čele, moja milovaná
Pandořinou tu skříňku jistě nazývat nebudeme… stejně jako se nedá říct, že šlo o přehmat, když jsem dal tvému dílku v soutěži hlas… (smajlík)
Moc se mi líbí zvláštní řazení rýmů a ta lehkost a hravost básničky. Tip.