Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVděčný kormorán
Autor
Ptakopysk
Pohlédl jsem
na druhou stranu řeky………
Kormorán právě obědvá rybu
a vzdává Bohu díky
za ten dar
Ukazuje vztyčeným zobákem k nebi
komu vděčí za běličku
a radostně mu mává
Kdyby to neudělal
zadusí se
Kormorán to pochopil
ale co já ……….
12 názorů
priznávam, prinútil si ma premýšľať nielen nad kormoránom, predstavila som si kormorána a potom seba...to už také romantické nebolo, aj my ľudia, keď nevieme ako ďalej, obraciame oči k nebu a prosíme Boha o pomoc...
"
Kdyby to neudělal
zadusí se
Kormorán to pochopil
ale co já ……….
P.S.: vtákopyska som mala veľmi rada už ako dieťa, keď sme doma hrávali pexeso a pri ňom sme sa naučili veľa zaujímavého zo zvieracej ríše...obojživelný cicavec so zaujímavým zobákom, škoda, že aj jemu hrozí vyhynutie...
Zajímavá miniatura. Líbí se mi a za sebe se přiznám, že by mě podobná metafora nenapadla. Boha je asi možné vidět za jakoukoli situací... když člověk takhle vidět chce.
Jen aby těch kormoránů nebylo víc a víc a víc... Chováme ryby, takže kormorány moc nemusím.
Jinak ale báseň vytváří velmi romantický obraz. Mně to připomenulo orla jasnohlasého, který si vždy "zazpívá", když něco uloví. Dalo by se to taky vnímat jako poděkování Bohu za úlovek. Tip.
Připomněl jsi mi "poslední list se chvěje na platanu, nebo´t on dobře ví, že co je bez svění, není pevné ... on nemusí tě Bože o nic prosit, ale co já ...
Hezký postřeh s hlubokým přesahem vedoucím až k rozjímání.