Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 23-03 (březen 2023) - HLASOVÁNÍ

31. 03. 2023
1
13
979


HLASOVÁNÍ

Do neděle 23. dubna můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v březnu 2023.
Jsou to tato díla:

Rentgen

Orel a krocan

Najvačší zametač na svete

Zkáza městské knihovny hlavního města P.

Záchrana

Biatlonista

(auto)Portrét


Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE BŘEZNOVÝCH prozaických děl

Do neděle 9. dubna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v březnu 2023
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Rentgen

Orel a krocan

Najvačší zametač na svete

Zkáza městské knihovny hlavního města P.

Záchrana

Biatlonista

(auto)Portrét


Číst nominované začněte třeba hned teď.
Zatím však nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


13 názorů

1. Zkáza městské knihovny hlavního města P. - originální dílo svým osobitým způsobem nejlépe odpovídá zadanému tématu.

2. Najvačší zametač na svete - hezký kontrast mezi tajemnou událostí a realistickou závěrečnou scénou s bolavými zády, řekl bych, že to je dobrý magický realismus.

3. Orel a krocan - hezká bajka, dobře vyhovuje zadání.

----

Ostatní díla jsou vesměs také velmi dobrá, výběr byl těžký.


Gora
17. 04. 2023
Dát tip

1. Najvačší zametač na svete

2. Rentgen

3. Zkáza městské knihovny hlavního města P.

První je báječně napsána, druhá velmi dobrá "klasika" s pohledem pod povrch věcí a třetí naprosto odvázaná povídka. Více míst bohužel není k dispozici, což je škoda, tedy v tomto kole určitě.


Janina6
15. 04. 2023
Dát tip

1.Najvačší zametač na svete - originální příběh i styl, samé překvapení :) 

2. Orel a krocan - sice hodně stručné, ale tak výstižné! Dumat hříšně o tom, co je za hranicemi naší klece, je dost dobrý nápad... 

3. (auto)Portrét - z ostatních textů (kde se mi velmi těžko vybíralo, protože jsou zajímavé všechny) mi připadá nejpůsobivější, vyvolává ve mně pocit, že se odehrává něco kouzelného, někde za tím zdánlivě obyčejným dějem.


Aru
13. 04. 2023
Dát tip

a mě nejvíc pobavil Rentgen. co k tomu říct? osudem od mládí stíhaný Dr. Rentgenem paprsky X. ale ne, vážně, vtipná povídka o vážných věcech, když je spisovatel už natolik naštvaný, že si z daného problému musí po svém vystřelit.

(auto)Portrét momentka jednoho nevšedního muže, malé zastavení nad tím jak i v prostých věcech, věnujeme-li jim pozornost mohou se vyklubat věci nevšední, v podstatě mi to připomnělo film Americká krása, kde je podobný výjev s pobíhajícím (tančícím, chcete-li) igelitovým "duchem".

jak lákavé by bylo dát hlas sám sobě, protože to soutěž umožňuje, ale NE! raději Orel a Krocan, zprvu mě spíše tato bajka odrazovala svým učitelským tónem a striktním sdělením, kdo že je ten idiot, a kdo je nad těmi idioty povznesený (čímž ve své povýšenosti se sám stává ještě větším idiotem), typicky kousavý tón pro autora a dobírání si jedné skupiny nad druhou dílu nepřidá, leč lze spatřit i jistý druh ironičnosti (možná i nechtěné), nakonec text je čtivý i přes svou zjevnou vyhraněnost


K3
13. 04. 2023
Dát tip

1. Nejvačší zametač na světě - je to poesie a ta rozhodla

2. Zkáza městské knihovny hlavního města P. - je to svéráz art

3. (auto)Portrét - je to o pozorování a to je moc zajímavé


Jamardi
12. 04. 2023
Dát tip

1. Rentgen

2. Orel a krocan

3. Zkáza městské knihovny hlavního města P.


1. Zkáza městské knihovny hlavního města P.

originálněoriginální dílo

2. (auto)Portrét

Zaujalo.....parádně odpozorované

3. Najväčší zametač na svete

Nápadité, překvapivé, vtipná pointa

 


Alegna
12. 04. 2023
Dát tip

1. Nejvačší zametač na svete - příjemné čtení s kouzelným závěrem

2. Orel a krocan - povedená bajka

3. Rentgen -  vyprávění o životě napsané s nadhledem


Nějak se mi vymazala čísla, takže ještě jednou pro jistotu: 1. Zkáza...; 2. Orel a krocan; 3. (auto)Portrét


1.      Zkáza městské knihovny hlavního města P.

= zasloužená zlatá medaile; už jen první odstavec je plný skvělých nápadů/a obratů, tak by se dalo pokračovat... Velmi originální dílko, které je tak moc bláznivě-milé… ale to už bych se možná opakoval…

 

2.      Orel a krocan

= povedená bajka, která si bere na paškál „hrdiny schované za plotem“ a náboženství či dogmata obecně. Neochvějnou víru/zaslepenost krocana staví vzhůru nohama a skoro ho cpe do hrnce s horkou vodou… Jsou zde hezké obrazy a hezky vysoustružené věty, např. Důvodem jeho nenadálé návštěvy byl zatoulaný hraboš, kterého orlí zoban a drápy ve zlomku vteřiny připravily o existenci, zatímco v okolních klecích, podoben šumění lesního listí při nenadálém poryvu větru, rozeznělo poděšené a šokované kvokání obyvatel drůbežárny.

 

3.      (auto)Portrét

= poctivý popis, to vše z pohledu zdánlivě nezúčastněného pozorovatele. Popis je posmutnělý, snadno uvěřitelný, čtenáře vtáhne do děje. Místo „ke krajskému městu“ bych zvolil název konkrétního města.

 

Bramborovu medaili získává „Biatlonista“, lehké čtivo s vtipným vyústěním. Třeba se příště vystřílí fakt až na bednu… Budu mu „muset“ držet pěsti.

 

Ostatní dílka mě tentokrát moc neoslovila, hlavně tematicky…


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru