Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

H 23,8-10

01. 05. 2023
14
12
226

jen smítko prachu

koluje kolem slunce -

všechno co mám rád

 

 

klouzek růžovka

kovář koloděj -

sbírám slova pro haiku

 

 

na větvi břízy

je ošuntělé hnízdo –

výchovný ústav


12 názorů

Binka40
před rokem
Dát tip

Hezké 


Karpatský knihomol - dík za komentář, ano, někteří badatelé a překladatelé haiku to přesně tak říkají. Další upozorňují na Macujamskou deklaraci, vydanou japonskými haikaři, ve které píší, že uvolňují pravidla pro jinojazyčná haiku, aby haiku nezůstalo rigidní, vyvíjelo. Hlavně berou v potaz, že japonská pravidla díky japonštině, která je tak sině odlišná třeba od evropských jazyků, se nadají doržet, jinými slovy, pravé haiku se vlastně nedá prakticky v jinám jazyce napsat. V neposlední řadě, mám načteného Bašóa, ten se hodnocení, metaforám, pocitům ... nevyhýbal. Takže jem si takto vybral. 


Druhé sa mi páči. Prvé sa mi nepozdáva, lebo som stotožnený s pravidlom, že haiku má byť sprostredkované našimi zmyslami (vidím, počujem atď) a nie hodnoteniami či pocitmi ako sú mám rád, milujem, nenávidím apod.


a2a2a
před rokem
Dát tip

Pro mne druhé, je opravdu krásné. U prvního jsem se také pozastavil, ale něco mi tam uniká a současně v dobrém provokuje. Třetí už jen vtípek. Za druhé rád tip.


vesuvanka
před rokem
Dát tip

Líbí se mně všechna, Tip 


Rhodesie
před rokem
Dát tip

Všechny super, pro mě v pořadí - 1, 3, 2.


Umbratica
před rokem
Dát tip

Zajímalo by mě, kolik lidových názvů hub mají Japonci. Nedovedu si představit, že by nás v tom někdo předstihl. Tip.


Kočkodan
před rokem
Dát tip

Vliv třetí mízy
pro piercing vhodné místo
starcova ústa


Janina6
před rokem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Všechna mají něco do sebe. První mě dojalo a vzpomněla jsem si na Neckářovo Planetárium, na píseň Klaun a tanečnice... "malým bodem zdá se / jen částečkou skal / nicotnou a lehkou / a kdo by ji znal..." Druhé je vtipný, pestrý obrázek. Třetí je taky fajn, jen jsem si u něj uvědomila, že by mi líp znělo bez slůvka "je", které mi tam přijde nadbytečné. Ale možná je tam kvůli počtu slabik.


Štírka
před rokem
Dát tip

První s poslední 


Abakus
před rokem
Dát tip

Oceňujem hniezdo ako výchovný ústav!


Abakus
před rokem
Dát tip

ja mám na konári hniezdo deravé. Skoro ako keby ho staval niektorý z mojich "technických" predkov.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru