Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Déčko II.

09. 07. 2023
3
5
99
Autor
Benetka

Budu psát o výletě. "Má" ZLATOHNĚDÁ. A už teď myslím na to jak si do Tebe "rýpnu". Bude to něco ve smyslu: Tak ještě žes se mnou na ten výlet nejela! Protože to bys nedala!!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=wsRatIMUSu8&ab_channel=TheBeatles-Topic

https://www.youtube.com/watch?v=XM4pp9-LzvI&ab_channel=vladamikulec2

I vymyslil si výlet na Velkou Javořinu. Původně chtěl jet ve čtvrtek 6.7. Ale až do 9:00 tu pršelo. A tam na hoře ještě v 11. Čili to odložil na pátek. A jelikož je nespavec tak od bytovky odjížděl v 7:17. Tedy ukrutně brzy. Minimálně pro to moje trdlo. Ta má problém vstát v 6:15 do práce! Vlastně ještě nikdy ji nenabíral u jejího domečku v 6:35 jak se domluvili... :)

Cesta autíčkem ubíhala klidně a plynule. Skrzevá Strážnici a Veselí nad Moravou si to šinul téměř až do Strání. Tam měl odbočit z hlavní do prava na lesní cestu a málem to minul. Na poslední chvilku si všiml šipky s nápisem. Zašlajfoval tak prudce že až motor chcíp. Ale jelikož neni ten úplně blbej tak nekopal díru vedle silnice. Ne. Prostě opět nastartoval a odbočil a zvolna si to sral k Neumětelům... Ééé téda k hoře! A to mu asi nikdo nebude věřit ale už po pár metrech... Stopařka!!! Znova prudce zašlajfoval... Nééé! To fakt né! Cesta takový malý tankodrom a tak jel na dvojku asi tak 20 km/h. A i to bylo asi moc bo parodie na asfaltku samajamadomyfuč... Paní navlečená jako na severní kvočnu s vlasama jako mlíko. Věkem tak CirCA 70. Vezmete mě na parkoviště u Kamenné boudy? No jasně! Vždyť tam taky jedu. Tam přijel v 8:24. A o minutu později už spolu kráčeli po červené vzhůru. Vstříc dobrodružství! No vida!! Tak nakonec přeci jen nešlapal sám!!! :)

Ach Pane! Taková nádhera!! Úžasný bukový les a svěží jitřní vzduch!!! Ty moje trdlo milované... Ani nevíš o co jsi přišla... :(

A paní co kráčela vedle něj povídala. A Slávek v duchu obdivoval její kondičku. Možná že kdyby byla tak o 20 let mladší tak by moh obdivovat i její kun... Eh. Ne to sem nepatří. Bo ta obdivuhodná dáma ze Zlína či Gotwaldova newim přesně sypala historky z rukávu. Např. že je sice už v penzi ale stále se věnuje práci. Konkrétně dělá značkařku. To znamená že maluje na stromy apod. ta znamení kterážto nám tůristům dávají naději dojít tam kam chceme. A pak u Bětina Javoru se poprvé rozloučili. Chtěla si dát pauzu a Slávek kráčel dál. Jenom se tak ohlídl a viděl jak si stahuje kalhoty ETC a jde čůrat... Třeba teď může litovat že neni úchyl bo to by se asi vyžil. Ale ne.

Cesta lesem končila těsně před vrcholem loukou. A tam potkal lidičky co jej míjely s pozdravem AHOJ! No... Je pravda že po horách nešel už asi tak... 20? Let? Zim podzimů jar... A jak se pak přesvědčil tak pozdrav ahoj je mezi lezci po horách docela rozšířený. A tam pod vrcholem navzdory tomu že to nemá ve zvyku si dělal selfí. No... Vyfotil si špičku hlavy no... Tak asi tak. A paní jej dohnala. A řiká: Půjdem dolů na slovenskou stranu do Holubyho chaty. Zvu vás na pivo. Za to že jste mě svez. Nuž a jak jinak než obvykle: Na slovači zásadně české pívo! Konkrétně Pilsen Urquell a Bernard. Opět. Jako před dvěma dny vo Skalici. Ale tentokrát za 2.20É. No a potom světe div se! Ona pila rychleji než Slávek. A tak řek že obdivuje její splávek. A tak padlo ještě jedno a přitom mi řiká: Vite - já mám manžela vod Tábora a ten je pivař. A já jsem se mu přizpůsobila...

Nakonec se ale jejich cesty rozdělily kdy ona chtěla kráčet přesně na opačnou stranu a marně se jej snažila přesvědčit ať jde s ní. Slávek měl už svou trasu naplánovanou a hodlal se jí držet. A teda! Ta cesta po hřebeni byla vážně? Vážně!! Úžasná!!! Ty výhledy!!!!!! Ono taky je to skoro 1000 m. nad mořem že jo...

 

Stál bych za Tebou a objímal Tě kol pasu. No... Možná na půl cesty k El Pasu. Těsně pod ňadry. V hlívě by švitořily koňadry. Vdechoval bych vůni Tvou a taky posečené louky. V hlavě Brouky. 

The Fool On The Hill

Halóóó!? Slávku?! Vzbuď se.

 

A tak... Dál šlapal sám. Až na rozcestí kde špatně odbočil. Ale však co? Vždyť má ještě hodně sil! A tak došel až na vrch Durda. 842 mnm. Když poznal svůj omyl a vracel se zpět tak měl navíc našlapány 4 kilometry. Zvolna se spouštěl dolů do údolí k obci Vápenky. A to už mu taky zvolna tuhly hnáty. Ale došel. Dřív než pošel. V hospůdce si dal obýdek. Zelňačka 60,- + hovězí guláš 240,- + pívo 40,- Ale docela hezká ukrajinská serevírka. Mlaďounká s copem až do pasu a s vypasovanýma kozičkama a rajcovní prdelkou. Teda až na to akné ve tvářích. No ale nic není dokonalé - že jo?

Potom cesta po žluté zpět k autíčku. A to už se sotva vlekl. A navíc opět blbě odbočil a než poznal svůj omyl tak se doslova prodíral pralesem. Nicméně v některých místech značkařky odvedly hodně mizernou práci! Jo. Nakonec se se štěstím doplazil k bodu Á. A autíčko celý den na sluníčku rozpálené jako trouba...

Ale tak. Konec dobrý všechno dobré. Ende gut alles gut. Když zastavil za barákem bylo 17:17. Přesně 10 hodin OPĚT NA VÝLETĚ! A jelikož má Iphone zabudovaný krokoměr tak tam bylo zaznamenáno že: 22,6 Km.

 

To bys nedala.

 

Miláčku.

 

:D


5 názorů

Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Pěkně jsi to napsal. Po horách moc nelezu, do kopce to není ono. Prostě taky bába.


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Paní značkovačka má určitě výdrž, značkování ji udržuje fit. Krásný výlet s úžasným výhledem, zdá se že i v hospůdce bylo nač koukat :)


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Je chvályhodné, že ses na Durdě nedurdil. Já při čtení také ne.


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

ja by som teda dala... s mladším synom chodím cez 20 km, ale kopce mi  už nerobia dobre, funím a častejšie oddychujem:) Čas ( a vek s ním spojený) nezastavíš...


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

To bych nedala ;) ale četlo se to dobře!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru