Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pocta

13. 06. 2002
9
0
2433
Autor
Willi

Nasaji vůni
a jsem zase tam
kde kapr bydlí
v každé tůni a
zelená se stráň!

Tam ještě hájená
dávným právem
chodovským a mocných
pánů, pánů z růže
Tam otisknuta stopa
mých dávných předků
Tam pod krumlovskou
skálou obklopena očima
němých minulosti svědků
Tam pokřtěna Vltavou
o které už kdosi psal
Tam kde zrozen byl
Jan Sladký bůh
ví proč
zvaný Kozina
tak tam někde i můj
život končí a začíná!

Tam prvně jsem slunce
vycházet uzřela
a utrhla luční květ
Tam chráněna masivní
stařičkou Šumavou
v kraji rybníků
Jakuba Krčína
Tam brouzdat se
noční oblohou a
myslet v duchu
jak ryby chytal
můj starý děd
Tam někde v kraji
dole pod Kletí
složit hlavu svou
a slyšet zase
prabábu vyprávět
kterak se vše mění

a jak divný je ten
dnešní uhoněný svět.

Tak to jest krajina
dětství mého
krajina krásná
na jihu Čech
Tam byla jsem
zrozena a právem
se jí klaním
a verše posílám
té krajině
co tak ráda mám.


Kelis
16. 05. 2004
Dát tip
Moc se mi to líbí. V Budějcích jsem se narodil a asi tu i umřu. Miluju to tady.

Čolito
16. 08. 2002
Dát tip
moc dobrý!!!

Albireo
17. 07. 2002
Dát tip
Whelpe, Ty se asi řídíš okřídleným rčením "Pesimista se obává, že všechny ženy jsou děvky a optimista v to doufá."

Whelp
17. 07. 2002
Dát tip
Víš Albi, rozdíl mezi optimistou a pesimistou je zřejmý. Optimista totiž ví, že pesimista není optimistou, kdežto pesimista zase ví, že optimista je cvok.:o)) Neber to osobně, to bych nerad.:o))

Willi
17. 07. 2002
Dát tip
Whelp:No ale já to vemu osobně páč jsem optimista jako poleno!!!!

Whelp
17. 07. 2002
Dát tip
Tak to já jsem ten pesimista Willi.:o)))

Willi
17. 07. 2002
Dát tip
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Takže se asik jenom těžko horko zhodneme!

Albireo
15. 07. 2002
Dát tip
Whelp: Ba ne, mně se líbí ty, co nejsou děvky :-)))

Whelp
15. 07. 2002
Dát tip
Albireo: Jó??? Tak to Ti tu samotu nezávidím.:o))) Ono totiž těch co nejsou mnoho není. :o)

Willi
11. 07. 2002
Dát tip
No jo Albi to já vím, že na eřotiku a šex ty sérdce máš, ale jinak.... Jinak jsi takovej ten klasickej počítačovej mekintoš! :o)))))

Ikvous
11. 07. 2002
Dát tip
Stromy zlámané, chemičkou zbarvené... (kdo nepozná Čechy severní?) !*

Whelp
10. 07. 2002
Dát tip
To Albi: To zní jako slova velkého děvkaře.:o))

Albireo
06. 07. 2002
Dát tip
To se teda mejlíš, ďouče. Zrovna včera jsem byl nucen u jednoho akrostichu přiznat, že i pro mne platí V+W "My máme srdce svá Amorem probodána". Ovšem míst z mapy je v tom probodaném orgánu mnohem méně než hezkých děvčat. To já na to.

Albireo
05. 07. 2002
Dát tip
Z těch vyjmenovaných věcí jsem četl Šrámka (a mám Měsíc hrozně moc rád stejně jako jeho další hry a básně - romány včetně slavného Stříbrného větru už ne tolik), viděl kousek Šumavy a pil Budvar, ale žádný zvláštní vztah ve mně nevznikl. Asi to chce ještě ten palec do rybníka.

Willi
05. 07. 2002
Dát tip
Albi já to věděla, nezklamal jsi mně! Hochu, hochu víš tvůj problém je ten, že ty jsi, jak jsi to řekl u jedné zdejší básně, exaktně založený a tak Tě srdeční záležitosti trochu míjej. Co ty na to? :o)))

Albireo
02. 07. 2002
Dát tip
Já vím, ale člověk bohužel nemůže pocházet odevšad. Znám však pár jedinečných lidí, kteří tam svůj původ mají.

Willi
02. 07. 2002
Dát tip
Milej Albi tadyk nejde ani o ten původ. Víš jen ten kdo jedenkrát smočil byť jen palec v jihočeským rybníku, jen ten kterej někdy jenom lokem ochutnal jihočeskej Budvar či Egenberg, jen ten kdo jen pouhým očkem na chviličku uzřel Šumavu, jen ten kdo četl Šrámkův měsíc nad řekou a uzřel město Písek, tak jen ten má k tomuto kraji prazvláštní vztah!

Whelp
02. 07. 2002
Dát tip
Nemohu jinak než souhlasit s Willi. Asi je to tím, že jsem jihočech. Nicméně dovolená u Lipenské přehrady je daleko hezčí než na Kanárských ostrovech. Doporučuji!! :o))

Muawijhe
02. 07. 2002
Dát tip
To Albireo: Já sem Pražák až na půdu, ale tohle musí oslovit! Protože v jádru nejde jen o ty Jižní Čechy, ale o přírodu jako takovou, kterou člověk svou bezohledností a sobeckostí neustále ničí a neuvědomuje si, že mu to příroda jednou vrátí i s úroky. A potom, nejde o to, odkud kdo pocházý, v poezii jde především o tu poezii. :o)

Muawijhe
01. 07. 2002
Dát tip
To Albireo: Ani nevíš o co všechno jsi přišel.

Albireo
23. 06. 2002
Dát tip
Tohle není můj šálek čaje. Možná proto, že nejsem jihočech.

Muawijhe
21. 06. 2002
Dát tip
Miluju Budvar!! Ale o tom tu nepíšeš. :o))

LaMouette
18. 06. 2002
Dát tip
joooo.. moje jižní Čechy... to můžu.. *

Whelp
13. 06. 2002
Dát tip
Ano, tohle jsou jižní Čechy. Tady je poznávám. Tolik krásy na tak malém prostoru..

Marco
13. 06. 2002
Dát tip
jojoj - ano, ano... °-) Tip a plyš... doufám, že neva... ?

Taliesin
13. 06. 2002
Dát tip
nádhera ... ANO ... ****!

truchlilek
13. 06. 2002
Dát tip
...mé teplé vzpomínky na pobyt v jižních Čechách... příjemné

Radost
13. 06. 2002
Dát tip
tohle mi nějak uniká......

Stevenson
13. 06. 2002
Dát tip
hezke, ctive a procitene vyznani.. typu, ktery se tady bohuzel moc nenosi, ale o to.. milejsi.. T*

Willi
13. 06. 2002
Dát tip
Děkuji vám všem!

Bulvena
13. 06. 2002
Dát tip
hezký, citlivě napsaný, jižní Čechy jsou také mé rodiště., stylem trochu Bezruč- jen jedenkrát.Tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru