Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínky

14. 09. 2023
4
6
224

Nic se neděje, a tak vzpomínám, co jiného mi zbývá? Byl to studený večer, já na sobě měl jen nějaký kraťasy a triko, protože jsem dělal polednici na bojovce pro děti a na převlek nezbyli finance, a chlastal víno ve velkém, tehdy jsem chlastal kdykoliv a cokoliv, a mou opilou hlavu napadlo děsit nebohé dětičky historkami o nadržených pedofilech v bílých dodávkách, ráno, nebo možná ještě v noci, jsem do sebe lil jedno kafé za druhým a žertoval o Balzacově smrti na dva tisíce šálků kávy, zatímco se Andreja i se mnou procházela po tom obrovským paláci, kde bydlí, a který by každý hrdý komunista vypálil do základů. Jindy, to bylo na pochybném večírku, jsem podruhé v životě hulil trávu a netušil, co je správné množství, byl jsem v naprosto jiném světě, a nebyl to hezký svět, bíle zdi křičely mé jméno, vozíčkář se projížděl na schodech a na každém krku seděla ta samá, krutá tvář, před kterou se nedalo utéct, protože mé svaly se napojili na pomalé, ocelové dráty, a tak jsem jen seděl, klepal se, popíjel vodku s džusem, čekal na útok, a pozoroval plechovku, co musela každou chvíli explodovat a rozsekat mi obličej. Další historka, Krista je jako šílený prorok ze starého filmu, prorok, který schizofrenně blábolí nejvyšší moudrost, a každé setkání s ní je mystický zážitek, ale já i ona jsme v digitálním světě nezachytitelní, a kde jinde se dohodnout? Chodili jsme spolu na hromadné terapie a každou přestávku byli v kuřárně, cigarety jsou naším bohem, neumím si jí bez nich představit, a i její hlas je propletený kouřem, něco jako bohémský zpěvák, jednou jsme se sešli na nádraží a hulili trávu, chodila kolem a bavila se s některými bezdomovci, protože v každém je lidskost, a spolu jsme poslouchali hudbu, zalezlí v nějakém koutu, kde jsem dostal tu typickou, zkouřeneckou, filozofickou náladu (Problém je v tom, že jen ti nejhorší mají dost síly, aby vyhráli, nebo Někteří lidé nepotřebují důvod, jsou to vzteklý psy s pěnou u huby, kteří ti utrhnou nohu a nachčijou mezi růže). Má v sobě něco z dávných mudrců, měla by sedět vedle antických filozofů, mám dojem, že si veškeré pochopení bohatě vykoupila, patří k tomu obrazu trpícího umělce. Odjel jsem vlakem a noc přišla jako tygr, který spolykal všechny vagony a v kupéčku seděl jako ten obtloustlý Buddha. Některé příběhy nejsou jasně emočně definované, jsou složité a komplexní, třeba tenhle, maškarní vesnický bál, na který jsem přitáhl ve fialových šatech, nikdy mě tanec nebavil, a tak jsem raději popíjel předražený chlast u stoly mezi lidmi, které neznám, a občas se vracel ke Kateřině, protože ten její ksichtík je uklidňující, má oči jako éterická laň, Zajíček tam přivedla kluka, co po něm v té době toužila, a nebyl roztomilí ani rozkošný, ne, jen nadupaný muž, líbali jsme se, vlastně ani nevím jak k tomu došlo, ale užil jsem si každou vteřinu, poprvé v tom byla vášeň, vzal mě na procházku a všem bylo jasné co to znamená, hned vedle chodníku si rozepl poklopec a já otevřel rty, na detailech nezáleží. Vrátili jsme se a já rozjel svůj opilecký večírek, vedl jsem gerilovou válku o peníze a alkohol, čekal jsem u stolů a pil nehlídané panáky, nikdy nemám plynulé přechody mezi vědomím a oknem, prostě BUM, a bůh odvolal své Budiž světlo, jediné záblesky přišli s každou ránou do obličeje, nejspíš jsem řekl něco nevhodného nevhodným lidem. Ráno našel hospodský nějakého ožralého transvestitu mezi zdí a záchodem, a transvestita se nikdy nepřestal stydět, a na stud je nejlepší se napít.


6 názorů

K3
03. 10. 2023
Dát tip

Úctyhodná jízda. Jako na obláčku.


lastgasp
02. 10. 2023
Dát tip

Nebýt těch nepřesností v gramatice, tak tu vypíjendu beru. Má to úžasný spád, snad až příliš uspěchaný a rozevlátý. 


Janina6
16. 09. 2023
Dát tip

To si zaslouží respekt. Dobře vím, že skončit se závislostí je mnohem těžší, než se jí se štěstím vyhnout...


kuba.49vojenciak
16. 09. 2023
Dát tip Janina6

Všem děkuju! Janina6- já se do té krajiny taky nechci vrátit. Můžu hrdě prohlásit, že už několik měsíců abstinuju a svůj alkoholismus zvládám 


Janina6
16. 09. 2023
Dát tip

Ten způsob psaní "vychrlím to všechno naráz" má svoje kouzlo. Reportáž z krajiny, do které se nikdy nechci vydat.


Gora
15. 09. 2023
Dát tip

Dobrý styl psaní, má to sílu autentické "výpovědi".

Asi 4 hrubky. Škoda.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru