Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdvrácená strana
Autor
Al Jal Úd
Tmavá strana akvária
skrývá kal a utrpení duší
kostry se drolí na dně
Rybí volnost vzala za své
dlouho trvají vězeňská stádia
slyšíš to na vlastní uši?
Plují kolem
teskní tiše
vypadá to bezvadně
Barvy září
odstíny se drobí
na škály duhové
Rybičky teskní
po jezeře, po moři
jídlo maj a ven nesmí
Srdce na dno ponoří
mají se tu bohově
jenomže trpí, živoří
Oči rybí hovoří
6 názorů
Děkuji všem za milé komentáře a hodnocení. Ano Jani a Radovane, i já byl léta akvaristou a měl jsem také plodné zrovna ancistrusy jako ty Jano
Ale jednoho dne jsem si řekl dost a rozdal je kamarádům a bratrovi!
Jasně, v přeneseném smyslu se to dá vztáhnout i na lidi... (Nehledě na to, že i samotná Země...)
Ve mě vyvolává asociaci na text Pink Floyd. Něco o osamocených duších v akváriu (tedy jestli si to pamatuji dobře). Pěkná báseň.
Myšlenka je to pěkná a v zásadě souhlasím - nerada chodím třeba do ZOO, protože mám pocit, že koukám na vězně... Nicméně není akvárko jako akvárko (kdysi jsem měla dva ancistrusy, z kterých se vyklubal pár, a každý měsíc "vyváděli mladé", nejdřív tak 20, později až kolem 80... musela jsem zařizovat další nádrže a rybičky postupně nabízet do okolních Zverimexů... kdyby se jim nedařilo dobře, věřím, že by to s tím množením tak nepřeháněli)... A není ryba jako ryba, při šnorchlování jsem pozorovala druhy, které se nehnou z jednoho místa, hlídají si své tři metry krychlové a celé širé moře je nezajímá. To jen pro pořádek, že ono těch stran mince bývá ještě víc.
Zajímavý popis toho, jak něco vypadá navenek a co je uvnitř. Vybrat k tomu akvárko mně, jako starýmu akvaristovi, sedí.