Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bulhary

15. 01. 2024
17
12
166
Autor
Benetka

Babičce.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3frUNnr8a5c&ab_channel=MiroslavK

Moje matka pocházela z obce Bulhary. Někde se dá najít i význam půlkáry. To jako že byla bída a prostě naložit kárku plnou nebylo lze. Můj šroubek pochází z obce Charvátská Nová Ves. Chodil tancovat v kroji a tak jakožto přespolní poznal moju mamu. V půlkárách. 

Moje matka se za svobodna jmenovala Kašpárková. A můj zbytečný tupý tata měl ve zvyku zpívat neméně tupou odrhovačku:

DOBRÝ VEČER - NAZDÁREK! JÁ SU Z BULHAR KAŠPÁREK.

A dnes je to už 39 let co umřela moje babička. Paní Františka Kašpárková.

To mi bylo 15...

Prvním rokem na učňáku.

Říkávala mi JEŽEČKU.

Byla moc hodná a laskavá.

Pamatuji se že když jsme k ní s mámou jeli tak:

(Byl to ten krásný autobus RTO s vlečkou a vždy jsme chodili do té vlečky a paní průvodčí zatočila kličkou na strojku co měla zavěšený na hrudi a z něj pak vypadla jízdenka!)

A babička pak vždycky udělala polévku s játrovými knedlíčky a dodnes jsem lepší nejedl!!!

A pouštěla mi pohádku na gramofonu O princezně Solimánské.

A... Taky si malilinko pamatuji dědečka. Jak jsme šli cestičkou na Syslí kopec. Má jediná vzpomínka. Kolik mi mohlo být?  Pět? Šest?

A až umřu už natrvalo umřou i oni. Aneb dokud je mám v mysli tak ještě stále jsou. Ale pak už nebudou. A já nebudu.

Prach jsem a v prach se obrátím.

Snad jen že příští pole pohnojím.

Tak.

Ne.

Nejsem smutný.

To jen

SMÍŘENÝ

 

a prach zvířený 

bude si svistem

hrát

nad hrobem

tak jak má to

rád


12 názorů

APodezDívka
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

Hmmm... Moje babička se jmenovala Anna. A umřela akorát na moje narozeniny - 30.3. :(


daddy
před 3 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Zeanddrich  - jasně, u nás v rodině se vzpomínky píší...

já jsem s tím potěš reagovala na ten důchod :)


Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Dát tip

To Daddy: ..nenapsal jsem to přesně :). - Zvyšuje užitek ze svého života ten, kdo píše Paměti - a to jak pro sebe, tak i (většinou)  pro své okolí; - zvláště pokud se snaží moc nelhat... :) .


Radovan Jiří Voříšek
před 3 měsíci
Dát tip Benetka, Zeanddrich E.

Moje babička byla taky Františka (Voříšková, za svobodna Zálešáková) i popis se na ni hodí.


Evženie Brambůrková
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

To jsou krásné vzpomínky a smutná pravda. 


daddy
před 3 měsíci
Dát tip

Zeandrich - no potěš :))


Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Dát tip

Zvyšuje užitek ze svých životů, kdo píše Paměti... .

... .

Psát Paměti by snad mělo být podmínkou pro přiznání důchodu... :)  .


Ptakopysk
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

mám to štěstí že mám ještě všechny babičky a dědešky, až to přijde bude mi smutno


Abakus
před 3 měsíci
Dát tip Alegna, daddy, Benetka, Zeanddrich E.

Myslím, že je dobré hodiť spomienky do písanej formy. Zachová sa  to pre ďalšie generácie, ktoré to príbuzenstvo nezažili. Ja  to tak robím už dosť dlho a k topmu skenujem fotky, listy, básne...


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

Lásku k babičce máte s Boženkou společnou. A tvoje - ve srovnání přece jen zřetelně kratší - dílko se čte také hezky.


daddy
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

Taky podobně uvažuju... jojo


Alegna
před 3 měsíci
Dát tip Benetka, Gora

Psáno babičce s láskou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru