Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Závidím

06. 02. 2024
6
6
130
Autor
Merxanta

 

Motto::  Zdraví je  na žebříčku hodnot vysoko, ale nikdy nepředstihne Lásku.

 

Spěchala jsem, ale už z dálky jsem od nich nemohla odtrhnout oči.

Ten muž se zastavil pod schody polikliniky. Ona, opírala se pravou rukou o hůlku, levou se přidržovala zábradlí, dávala pozor, aby na schodech neklopýtla. Na konci zábradlí už byla natažená jeho ruka. Chytla se jí s takovou samozřejmostí a vykročili spolu směrem k parkovišti. Dvě stříbrné hlavy zářily večerním soumrakem.

Drželi se za ruce, on nesl její vellkou kabelku. Něco si povídali, když je před přechodem zastavil. Zůstala jsem stát kousek od nich, protože jsem zapomněla, že mám vlastně naspěch.  Bylo to kousek od vlakového nádraží a muž, který ty dva oslovil, vypadal jeko někdo, kdo bude "potřebovat peníze na vlak, protože ztratil peněženku".

Omyl!

Slyším ho, jak říká: „Já jsem vám chtěl jen říci, že vám strašně závidím.“ 

Šedovlasá paní se usměje a zeptá: „ Co nám závidíte? To jak pajdám o holi?“

„Ne, to ne, ten váš vztah, to vám závidím."

„Proč?“

„...je to tak vidět. Jak se máte rádi.“

„ Před čtyřicetipěti lety jsem si dobře vybrala,“ odpoví žena a její muž se přidá: „Taky jsem si tehdy dobře vybral.“

„Tak vidíte, a já se tehdy narodil! Jste spolu tak dlouho, jako já jsem na světě."

Rozloučí se a muž mířící k nádraží se ještě několikrát ohlédne.

 

A já? Stojím na místě a vlastně ani nevím, kam a proč jsem tak spěchala.

 

 

 

 


6 názorů

Lili.
před 2 měsíci
Dát tip

Silná moc je tahle láska: Těžce ji získáváme, lehko ztrácíme...


Merxanta
před 3 měsíci
Dát tip Alegna

Alegno, dovedu si představit, jak se ti dva hádají - o to kdo odejde dřív.

Znám také takový případ, kdy paní zemřela a muž ji následoval za měsíc. Byli spolu celý život - až do stáří a bez sebe žít neuměli.  On si na život nesáhl, ale asi to smutné srdce nemohlo dál "běžet"...


Merxanta
před 3 měsíci
Dát tip

Janino, krásně. Vše se prý děje pro něco...člověk se často ptá proč a pak přijde to "osvícení".


Alegna
před 3 měsíci
Dát tip

Láska je mocná. Připomněla jsi mi, jak moje sestřenice s manželem se pořád milovali, žili spolu přes padesát let, v důchodu se od sebe nehnuli. On onemocněl na srdce a sestřenice se o něj starala a říkala, že by bez něho nemohla žít. Odešla jako první. Obdivovala jsem je. 


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip Jinys

Ale když chybí zdraví, má to Láska někdy hodně těžké. Nemoc může člověka hodně změnit...

 Těm dvěma v první řadě přeju (nezávidím), že jsou oba schopni chodit... to ostatní může být zdání pro okolí. Jen oni dva vědí, jak jim spolu je.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru