Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePRÓZA MĚSÍCE ZA LEDEN 2024 - HLASOVÁNÍ
Autor
Próza_měsíce
Milí Písmáci,
ode dneška do čtvrtka 29.2.2024 20,00 hodin můžete HLASOVAT pro některá z děl, ideálně pro tři nominované prózy z připojeného seznamu:
Vítáme i stručné hodnocení, proč jste vybrali to které dílo.
Dobré počtení, hlasování a komentování,
vaše Redakce prózy.
13 názorů
HLASOVÁNÍ pro Prózu měsíce končí dnes, 29.2. ve 20,00 hodin.
Kdo by ještě chtěl připojit svůj hlas, má možnost.
Próza měsíce.
kubo, díky za zájem. Kdybys i hlasoval, bylo by to ještě prospěšnější... při hlasování se zaklikává pod komentářem VÁŽNÁ KRITIKA a volí se /nejčastěji/ tři díla...
Až teď jsem se dostal k přečtení většiny povídek, a chci vyjádřit svůj respekt autorům.
- Dva kroky od ráje - krásně se mi četlo, zvláštní námět
- Babička a krabička - pěkně napsané se zajímavým závěrem
- Studánka - liší se od ostatních textů, jsou zde místa, s kterými souzním
Biskup z Bath a Wells
před 8 měsíci- Babička a krabička = Dávám na první místo, líbí se mi civilní styl, kterým je povídka napsaná, je i velmi čistý a nic mě tam extra neruší. Možná bych zkrátil prostřední pasáž, ve které se nic zásadního neděje. Skvělé je to absurdní vyaznění povídky...
- Strýček = Jsou zde velmi dobré pasáže a text je sugestivní. Vím, že se jedná o autoroův nezaměnitelný styl, ale za mě bych orodoval za změny, především: text více členit, přidat přímou řeč, zkrátit a nepsat tak popisně, naopak psát z vnitra postav, aby to bylo uvěřitelné
- Tentokrát to nesmažu = Tentokrát mě tentokrát až tak nezaujalo. Určitě na medaili, ale přijde mi to lehce bezobsažné a tak jako na efekt, který se u mě tentokrát úplně nedostavil...
- Tentokrát to nesmažu
- Dva kroky od ráje
- Studánka - Na první místo dávám text Kuby pro způsob, jakým své texty píše, pro upřímnost a něco navíc, já tomu říkám talent, nadání... Na druhé Biskupův zdařilý, kafkovsky pojatý text. Na třetí Studánku, která poklidně rezonuje v neobvykle meditativním rytmu. Tentokrát jsem upřednostnila kratší prózy, i když se mi líbily i ostatní, ale místa jsou bohužel jen tři. Vždy mi minimálně jedno schází...
- Tentokrát to nesmažu - u Kuby ujíždím na úžasném stylu vyprávění, a taky mívám při čtení pocit, že "jsem při tom", že mi dovoluje nahlédnout do života, který je tomu mému hodně vzdálený, ale zároveň vybízí otevřít mysl a snažit se pochopit...
- Dva kroky od ráje - krásně propojené reálno s absurdnem, úsměv se zamrazením...
- Babička a krabička - tohle je pro mě příklad půvabného příběhu s dokonalou pointou.
1.Pod šírym nebom
2.Strýček
ad 1 - mám kriminální příběhy rád, tento dobře vykreslený i s psychologií
postav, ad 2 - nelehká situace postav v povídce, silné, ale uvěřitelné
Strýček, Pod širym nebom, Babička a kraɓička. Silné príbehy s posolstvom, čo všetko prináša život a len na nás zostáva, ako sa k nemu postavíme. Oceňujem nielen príbehy samotné ale i sposob napísania. ( V slovenčine vidím zopár chybičiek, na kvalite obsahu však neuberajú)
- Dva kroky od Ráje
- Strýček
- Tentokrát to nesmaž Vybrat mezi tolika kvalitními a rozdílnými texty je zapeklité a nevděčné. První byl můj favorit od začátku - má v sobě náboj, vtip a zdá se mi i barevný. U strýčka jsem tentokrát přihlédl k délce. Je to spíš vyprávění, něco jako kronika, ale mou vysokou obsahovou hodnotu. Mezi třetím textem a Studánkou jsem si pro čisté svědomí hodil los. Studánka bohužel zaplakala. Oba jsou to totiž skvělé texty. I Babička má skvělou pointu. Takže jsem musel někoho poškodit, ale jinak to nejde. Ovlivnit to ale může každý kdo bude hlasovat. Čím víc hlasujících, tím je kvalitnější kolo.
Próza_měsíce
před 9 měsíciZačíná HLASOVÁNÍ PM!