Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo přenesl tu horu?

13. 03. 2024
12
5
124
Autor
trojort

 

 

 

        Stáhl si prsteny a dal je na váhu. 
        Rád pozoroval tyhle staré váhy, které vyhledávaly vzájemně svoje jazýčky jak předehru k milování. 
        Proto chodil právě do této zastavárny. 
        Obsahovala mnoho starého, co už ty ostatní podniky vymazaly. 
        Už jenom ty váhy s displejem, kde jen vyskočí nějaká čísla. 
        Jednou to zkusil, protože dávali lepší ceny, ale ten displej.
        Peníze prostě nejsou všechno, říkal si, ale zároveň měl pocit, že ta věta je ohlupující hříčka pro chudáky. 
        Asi jako když jim slibují nebe. 

        Herci tahali svá jména z klobouku. 
        Každý chtěl hrát hlavní roli. 
        Nemohli se shodnout. 
        Pod stolem bylo strašně moc opilých Popelek.
    Měl by jednou ty své prsteny nevyplatit.
        Třeba by se pak už nevrátil.

        Žádnou roli nemáme do smrti. 
        Snad jen pohlaví. 
        A ani to už dneska neplatí. 
        Lidé jsou v sobě často jiní a chtějí mít něco jiného na hraní. 
        Kloboučku hop!
        Člověče nezlob se!
        V zastavárně se bude otevírat v devět.

PS.
        Toužil věřit.
    Chtěl věřit.
    Ale věřil jen v jediné.
    Že sobě věřit nemůže. 

 

 

 

 

 

 

 


5 názorů

Rhodesie
před měsícem
Dát tip Gora, trojort

Také si pořídím váhu s jazýčkama. Displej totiž ukazuje hnusný hausnumera, když se na ní postavím.

S tradiční váhou dám na každou misku jednu haxnu a bude to super harmonie bez hnusných trojciferných čísel...

Prsteny nevlastním,  tak budu muset zastavit své geniální myšlenky.  Takže vlastně nemám co zastavit...

 

Má role se během života změnila.  Poslední dobou s hrůzou zjišťuji, že se mění několikrát za den...

 

Jako vždy - skvělý počtení.


Zeanddrich E.
před měsícem
Dát tip trojort

... .

(Jo   -   Peníze prostě nejsou všechno, říkal si, ale zároveň měl pocit, že ta věta je ohlupující hříčka pro chudáky... .

 

My, zrozenci v Býku, vidíme peníze jako zhmotnělou energii kořenové čakry - a bez té se člověku těžko žije... :) )


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Já, hrající již delší dobu roli tvého čtenáře, podotýkám: Ve tvém případě spíš – kloboučku dolů!


Alegna
před 2 měsíci
Dát tip Marian67, trojort

kloboučku hop byla nejoblíbenější nedělnoodpolení hra celé rodiny v dětství :)


dadadik
před 2 měsíci
Dát tip trojort

no tak dobře

občas si hodně zapochybovat :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru