Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psí kryptogram na přezdívku ŠAFRÁNEK

17. 11. 2002
5
0
2765
Autor
racek

Šafránek říkám svému kamarádovi:-)))Touží po tom,mj.:-))), mít psa, ale zatím to nejde. Proto kryptogram na psí notu.

 

Psí kryptogram na přezdívku ŠAFRÁNEK

 

Š  picové

A

F  oxlíci navštívili

R  adnici.

A  lík řeční, Alík žádá:

N  echceme než svoje práva!

Po přečtení směrnic

E  U máme všeho dost!!!

Dejte nám, jak Unie chce:

aždému psu jeho kost!


Albireo
18. 11. 2002
Dát tip
Wopi, ale v každém akrostichu je něco zašifrováno, takže kryptogram to v jistém smyslu také je. I když pro opravdové utajení raději použiji DES nebo PGP :-) Akrostich je jako kráska zahalená do svůdného župánku přepásaného jenom stužkou zavázanou na jednoduchoučký uzel.

Bacil
18. 11. 2002
Dát tip
:-))

Wopi
18. 11. 2002
Dát tip
Albireo: galantní jako vždy :)) Já jsem ovšem nechvalně pověstný tím, že ženské pohlaví autorky mi nezavdává podnět k menší kritičnosti :)

Bacil
18. 11. 2002
Dát tip
alfa-kryptogram beta-kryptogram gama-kryptogram delta-kryptogram . . . . psí-kryptogram

Bacil
18. 11. 2002
Dát tip
Wopi: O to se též snažím... ale mně to nejdééééééé :-((

Wopi
18. 11. 2002
Dát tip
Bacile, Tys to rozštíp :)))))))))))) konečně chápu, co je psí kryptogram :))))))))))))))))))))

Kennyny
18. 11. 2002
Dát tip
ché chéééé to je výborný a stěma kritikama je to prostě dokopy :) ****

Albireo
18. 11. 2002
Dát tip
Wopi, tu obranu názvy "kryptogram" jsem nepsal kvůli autorce, ale hlavně proto, že jsem se s pár písmáky o to hádal, když jsem s "akroštěky" začínal. Akrostich je terminus technicus, tak jsem se přizpůsobil, ale zůstávám přesvědčen, že je to současně i kryptograficky velmi nedokonalá šifra. Nebo možná je spíš na místě termín nedokonalý steganogram - u kryptogramu je zřejmé, že jde o šifrovanou zprávu, u steganogramu je podstatné to, že samotný fakt ukrytí zprávy je skryt (např. mikrotečka).

Wopi
18. 11. 2002
Dát tip
ok... ale stejně... akrostich je zažité, ví se, co pod tím čekat, jako se to ví u sonetu nebo haiku... kryptogram... hm... chápu Tvé vysvětlení, ale stejně mi to nesedí (zvlášť, když očividně nejde o záměr autorky, nýbrž o opravdové přehození termínů - viz její prolog předchozího díla)

Wopi
18. 11. 2002
Dát tip
Vždyť je to proboha i proti vší logice - kdyby šlo o to malinko to zašifrovat, nebylo by to snad prozrazeno už v názvu... :))) ne, opravdu nemůžu souhlasit :-)

Diana
17. 11. 2002
Dát tip
Vtipné! TIP

Wopi
17. 11. 2002
Dát tip
co máš pořád s tím KRYPTOGRAMEM?? Kryptogram je ŠIFRA, tohle je AKROSTICH

Notreal
17. 11. 2002
Dát tip
:o)))) Wopi asi to ještě nepochopila - ale na druhou stranu psí kryptogram na jméno Šafránek je moc pěkná věcičke ne-liž pravda? :o)*

Wopi
17. 11. 2002
Dát tip
jo, "psí kryptogram" mě dostalo :))

dablik008
17. 11. 2002
Dát tip
kryptogram je hezci slovo nez akrostich ;o)

Wopi
17. 11. 2002
Dát tip
hm, "reciproční permeabilita" taky nezní špatně, a neni to důvod dávat název "Psí reciproční permeabilita na jméno Šafránek" :))

Aknel
17. 11. 2002
Dát tip
:c)***

JanisFan
17. 11. 2002
Dát tip
:-))) rozesmálo!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru