Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seABULAFIA
Autor
Danny
V knize Umberta Eca Foucaultovo kyvadlo se vyskytuje počítač jménem Abulafia. Je využíván k věštění a literární tvorbě. Napsal jsem svou vlastní verzi tohoto systému - dokonce jsem se přemohl natolik že jsem to naprogramoval i pro Windows.
Použití v literární tvorbě:
Program vypíše náhodný počet náhodných řádků ze vstupního souboru. Můžete to použít jako slova pro vaši báseň, povídku, inspiraci. Kolik slov vypíše můžete jednoduše nastavit.
Použití pro věštbu:
V původní knize obsahoval vstupní soubor věty z dané oblasti, hrdinové příběhu zadali otázku a pustili program. To můžete udělat taky, protože můžete programu "předhodit" vstupní soubor který si sami vytvoříte. V distribuci je tímto vstupem seznam slov totožný se seznamem slov mého přechozího programu DAGGER. Funguje to trochu jako Pythijská věštírna, musíte "básnicky" louskat druhé a třetí roviny odpovědi.
Při stisku hlavního tlačítka byste měli myslet buďto soustředěně na daný problém, nebo vyprázdnit mysl úplně (no-mind). Pokud pouze bezmyšlenkovitě stisknete tlačítko, vylezou pravděpodobně nesmysly. Pokud to stejně nefunguje, může jít o rušivý vliv Windows nebo o to, že neumíte interpretovat odopověď.
Takže můžete stahovat:
http://www.sweb.cz/danielsoft/abulafia.zip
pro úplné laiky: soubor typu ZIP otevřete například programem WinZip, který je třeba na http://www.winzip.com . Vevnitř archivu se skrývá samotný program a přidružené soubory.
p.s. přiložená dokumentace je poněkud zastaralá...