Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Děvče do neznáma

13. 03. 2003
0
0
717
Autor
youssouf

Není co dodat... :)

Jarní obloha se jasní

a mně už je jasný,

že děvče hezké uvidím

a s radostí ji políbím.

 

Její úsměv na rtech je

a oči zamilovaně září,

má dívka mě miluje,

alespoň se tak tváří.

 

Procházíme se po parku

a týdny ubíhají,

jezdíme na parníku,

srdce naše splývají.

 

Měsíc jsme spolu chodili

a ona jela ven,

oba jsme to tušili,

že se nikdy nevezmem.

 

Přijela s chlapcem jiným,

urostlý mladý hoch,

kluci, i já to vím,

že vypadal jak hroch!

 

Ale i ten ji opustil,

ani měsíc na to nestačil.

Bůh Amor by se zapotil

a vzteky rozčílil…

 

Mé srdce ji stále patří,

i přesto jaká je

a až ji někdy spatřím,

poznám, zda mne miluje.

 

Léta ubíhají stále víc,

nezajímá mne už vůbec nic,

tu ji ale spatřím v Praze

a nevypadá, že si žije blaze…

 

Kočárek u ní stál,

já v duchu se jí smál,

ale proč jsem to udělal,

když jsem si ji pak vzal?

 

Nyní mne už konečně miluje

a jinak to už nebude,

a takové to je,

když se s tebou rozvede.

 

Uběhlo dalších pár let

a mé srdce ji už nepatří,

pěkně divný je ten svět,

když doufám,

ať už ji nespatřím…

 


youssouf
13. 05. 2004
Dát tip
Tý jo, takové odezvy..., to jsem ani nečekal. Abych řekl pravdu, tak toto jsem napsal z mých dětských let. Pamatuji se, že jsem byl v osmé třídě a sepsal jsem to v hodině fyziky. Názory respektuji. Jediné, co jsem tí chtěl říci, že jde o vtip. Příběh je myslím celkem solidní, je to o iluzi člověka o rozumném myšlení v čase zamilovaném. Verše jsou velice tvrdé, velmi jednoduché. Sepsané jsem to měl během pár minutek. A proč jsem to zde vystavil? Kdysi jsem se bavil s prvním kritikem této básně a porovnávali jsme talent ve věkovém rozhraní 14ti let. Ale pokusím se vymyslet něco nyní a zaměřím se se více na lyriku, jelikož nejsem básník, ale rádobypisálek, tak píši rádobypovídky. Zkuste www.zygi.wz.cz odkaz \"Z deníku\". Jinak vám přeji spoustu dalších literárních děl...

Tak nějak nemám, co bych k předešlému dodal. Snad jen - krom řečeného ještě trochu pokrátit, v téhle délce by nudila i nápaditější báseň. Abych jen nehaněl, semotamo probleskne ftipný nápad.

Torolfita
17. 03. 2003
Dát tip
Já nevím, osobní téma, krkolomně zpracované. Jednou se to zlepší.

Žůrek
15. 03. 2003
Dát tip
1. supr příběh 2. neumíš milovat? 3. jako parodie nebo ironie fakt dobrý, to bychom si rozuměli, ale Tys to asi nemyslel tak docela s nadhledem, co? jinak vtipnje, to jo...to chce tip...ne?

Tynic
14. 03. 2003
Dát tip
Začni od vylazení zvuku básně a ještě zdaleka nekonči při studiu čestiny.

bohužel má Tynic pravdu...

Celebrian
13. 03. 2003
Dát tip
Doufám,že to neni podle skutečnosti.........je to pěkné....jen jsou někde ty rými takový divný a možná by ses do toho měl víc vžít...toť vše je to můj názor...snad se nebudeš zlobit:-)

Schi
13. 03. 2003
Dát tip
Zdá se mi nejlepší poslední sloka. Někdy je trochu tvrdý rým, ale to se jistě příště zlepší.

katugiro
13. 03. 2003
Dát tip
no, Celebrian Tě šetřil... ty rýmy jsou povětšinou dost slabé, námět i zpracování tuctové - na druhou stranu se mi líbí, že je to veršování bez póz, na nic si nehraješ :) Ale moc obdivovatelů/ek nečekej...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru