Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zikkaron

09. 05. 2003
4
1
794
Autor
EvaDominika

Zrejme je to jedina vec - ktoru uverejnim v Pismaku - bola uverejnena na Christnete - zatial si svoje diela nechavam v sebe - su pre mna privelmi intimne ...

Bože, keď minú sa mi slová, keď ich zo seba nevylovím, hovor mi v duši o sebe. Prosím Ťa, prosím o to jediné, keď tma mi prikryje dušu a vlastné temnoty ma znehybnia – to jediné mi ponechaj, láska moja, spomienku, že si. Tichú, nežnú, nezanikajúcu. V svojom znehybnení otočím sa k nej a spomeniem si na všetko, čo bolo medzi nami, na všetko čo je medzi nami, aj v tom znehybnení seba. Vtedy si ma pretvor na takú, akú ma chceš mať, lebo jediné čo viem je, že Ti patriť chcem. A ja pritúlim sa k spomienke na Teba, ako Židia k Pesachu, ako Kresťania k Poslednej večeri, ako Súfovia k tancu dervišov. A sprítomním si Ťa znovu v sebe a nechám Ťa vojsť všade, do všetkého čo som bola, čo som a čo budem. Do všetkých vzťahov, do všetkých túžob, do všetkých komnát mojej duše. Otvorím sa Ti hlboko, ako to len budem vedieť, aby si sa mi vnoril všade, všade.  Odovzdám sa Ti úplne. A v tom odovzdaní seba Tebe, o to Ťa prosím Bože môj, prosiť budem za všetkých, ktorých pridelil si mi k žitiu, za všetkých. Aby si si ich pritúlil, Bože môj, aj keď o to zatiaľ  nestoja, aj keď ešte neodhalili v sebe vôňu Teba, ktorá omámila by ich opojne k túžbe po Tebe, premilý. A keď si ma ponecháš o chvíľku viac, prosiť budem za všetkých na zemi, za každého jedného, lebo viem, ako si si ich chcel všetkých pritúliť na kríži, aby k Tebe pritúlení vojsť mohli vo Večnú blaženosť v nebi.

 

 


1 názor

martinez
08. 01. 2007
Dát tip
tak to já su na Něj hubatější teda... :o) tohle nedokážu... tolik odevzdanosti...

Johani
15. 05. 2003
Dát tip
veľmi krásne... :-)))

Liso
13. 05. 2003
Dát tip
Mt5,48 "Vy teda buďte dokonalí, ako je dokonalý váš nebeský Otec." Ty nepoznas tie Jezisove slova ??? Nepride Ti ako krestanovi trapne, ked Ti ich musi pripomenut hinduista??? ;-) A mimochodom este som nepocul, ze by niekto papeza oznacoval Otcom Nebeskym, ale Ty si urcite vacsi expert na katolicku cirkev ako ja, nebudem sa s Tebou hadat! :-)))

mperdik
12. 05. 2003
Dát tip
Chtěl bych mít ženu, co by se mi odevzdala tak, jako se odevzdáváš Ty Bohu......

Liso
12. 05. 2003
Dát tip
mperdik: Bud ako Otec Nebesky a najdes! :-)

mperdik
12. 05. 2003
Dát tip
Liso to myslíš papeže? Mu taky říkají Svatý otče.......

Raději jsem tu nebyl.

Žíně
09. 05. 2003
Dát tip
To je škoda, že chceš zveřejnit jen tuhle jedinou věc. Píšeš totiž docela hezky. Je to plný citu, něhy a touhy. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru