Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLáska je jako růže
25. 05. 2003
9
0
1792
Autor
Dejf
Láska je jako růže
Má temnou rudou barvukterá může být tvou krví
Má lehkou opojnou vůni
která tě může zadusit
Má jemné zelenkavé trny
které tě mohou pobodat
Má mnoho podob a mnoho tváří
a přesto je jen jedna
A je ti vším
A ty jsi jejím otrokem
Napadá mne Malý Princ, ale tohle, s prominutím, jeho kvalit příliš nedosahuje.
No vidíš, to mě vůbec nenapadlo. Ale máš pravdu, tahle báseň fakt není nic moc, polepším se :-)))))
cekanka_ucekana
01. 06. 2003cekanka_ucekana
01. 06. 2003
Mám růže ráda, zvlášť ty tmavorudé, milovat je můj život,
láska bodá také bolestně jako ta nádherná květina.
Toto přirovnání se často v básních objevuje (nejen u geniálního
Goetha), protože je výstižné. Tvá báseň se mi zdá vášnivá a závěr to potvrzuje. - Vím, že takto se to sluší, ale mně by se líbil v 1. osobě !!:-)***** (P.S.Já E. jsem jejím otrokem!)
katugiro: Tak je sice pravda, že mužeš přirovnat všechno ke všemu, ale otázka je, jestli pak jsou ta přirovnání trefná nebo ne, a to je na tobě, abys posoudil. Rozhodně máš ale pravdu, že růže je dost zprofanovaná :-)
a díky kassiope ...
tak to se mi opravdu líbí a dávám i**:)
a to mám jako k narozeninám, nebo bude ještě něco extra?.)
parchant: Život se s nikým nemazlí, a to si myslím je jedna z těch věcí, které jsou na něm pěkné ... :-)
já tahle přirovnání nerad...
proč? Protože se dá téměř cokoliv přirovnat k čemukoliv jinému - láska je jako..., život je jako..., svoboda je jako... A chudák zprofanovaná růže tomu náboj nepřidá. Tak. :)
Další z těch, která bez názvu nedává smysl. Moc pěkné, hezké přirovnání a vůbec, co se zdržuju, TIP