Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvatá inkvizice
10. 06. 2003
6
0
2414
Autor
Dejf
Svatá inkvizice
Zeptali se mě, v co věřímJá jim řek, že ve Smrt
Zeptali se mě, proč ne v Boha
Já jim řek, že proto, že mi nikdy nepřečetl pohádku
Zeptali se mě, proč by mi měl číst pohádku
A já jim řek, že tatínek mi vždycky četl pohádky
... a pak mě zastřelili
optipesimista
01. 11. 2003
waldekke - upřímně jsem se zasmál :-)))))
(a) Ne, pokud vezmeš v úvahu fakt, že tatínků může mít Dejf vícero.
(b) můžeme rozpoutat polemiku nad tím, co to znamená slovo "věřit"
(c) fakt, že Inkvizice Dejfa usmrtila neznamená, že je Smrt (můj výtvor blíže neurčuje co že to ta Smrt vlastně dělá)
(d) viz (a)
Takže vidím tyto čtyři výroky:
(a) Dejf věří ve Smrt.
(b) Dejf nevěří v Boha, protože Bůh Dejfovi nečetl pohádky.
(c) Dejfovi četl pohádky tatínek.
(d) Inkvizice Dejfa usmrtila.
Logicky z toho vyplývá, že
(a) Bůh není Dejfův tatínek.
(b) Dejf věří ve svého tatínka.
(c) Inkvizice je Smrt.
(d) Dejf věří buď (i) ve svého tatínka a současně také v Inkvizici, nebo (ii) Dejfův tatínek je Inkvizice a Dejfův tatínek je Smrt.
Pěkně domotané.
W.
Proč ne v Boha? Protože mi nikdy nepřečetl pohádku.
Ale ve Smrt ano. Co z toho tedy vyplývá?
Už jsem to tady někde psal - Smrt nemusí číst pohádky, ta se netváří, že mě miluje a že je moje maminka, kromě toho je induktivně podloženo, že si pro každýho jednou přijde (vypravěče básně taky zastřelili), takže očividně existuje ... ale tahle báseň si rozhodně nedělá žádný ambice, byl to jenom takový malý nápad ...
Hlavně že smrt ti nějaký pohádky přečetla...
Přijde mi to hodně, hodně slabý.
dámy a páni, ani jeden z vás nepostrehol malý detail, ktorý z tých riadkov žmurká ;-)
mám na mysli detail vychádzajúci z kontrastu "svatá inkvizice" a "zastřelili"
vysvetlenie je už na vás
:) T ose mi líbí a zase mne napadá Malý Princ, teď to ale již jeho kvalit dosahuje. Dobrýýý*****
cekanka_ucekana
16. 06. 2003
Kdyby tam seděl ten "dobrotivý" křesťanský Bůh, tak měl podle mě spíš vytáhnout pohádkovou knížku a něco pěkného přečíst :-)))
cekanka_ucekana
13. 06. 2003cekanka_ucekana
13. 06. 2003
Smrt nemusí číst pohádky, ta se netváří, že mě miluje a že je moje maminka :-))) ... a taky je induktivně podloženo, že si pro každýho jednou přijde, takže očividně existuje ...
cekanka_ucekana
13. 06. 2003cekanka_ucekana
13. 06. 2003cekanka_ucekana
13. 06. 2003
žjůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů tak to se mi líbí.)nikde žádný hovno ani další tvoje obvyklá fráze*:)
ale no tak, co ty si to mně myslíš :-))) slovo "hovno" snad v žádné básničce ani nemám :-)))
Aspoň někdo mě dnes potěšil, Bože Otče! Jdu se radši picnout!
(Už po mně totiž jdou!)
Otec, Syn a Duch svatý? Mě taťka taky četl pohádky, ale prej něco na způsob "Tři muži a nemluvně" - četl nějaký technický ptákoviny a předčítal, tak působivě, že sem usnul ... dodneška ze spaní mumlám "karburátor, chladič, nádrž, plyn, spojka ..." ***tip